خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای اداری گلپایگان عنوان شد:

مدیران محافظه‌کاری را کنار بگذارند و به مردم خدمت‌رسانی کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۹۲۴

استاندار اصفهان باید توجه بیشتری به شهرستان‌های مهمی چون گلپایگان و خوانسار داشته باشد و برای حل مشکلات این شهر‌ها، اقدامات مناسبی انجام دهد.

حسین فراست، فرماندار گلپایگان، درجلسه شورای اداری با اشاره به اینکه امسال فقط ۲۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی شهرستان اختصاص یافته است، تصریح کرد: برخی از دستگاه‌های دولتی گلپایگان در ردیف اعتبار بودجه قرار نگرفته‌اند، لذا مسئولان شهرستان باید پیگیر این امر باشند و حق خود را از استان مطالبه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گلپایگان، شهردار گلپایگان نیز با بیان اینکه مدیریت واحد شهری موجب عمران، آبادانی، توسعه شهر و کاهش هزینه‌ها و خدمات بیشتر به شهروندان می‌شود، تصریح کرد: در اواخر دولت دهم، بحثممیزی املاک دستگاه‌های اداری مطرح شد، لذا تعدادی از دستگاه‌های اداری برای تعیین تکلیف و تهیه سند ساختمان‌های اداری به شهرداری مراجعه، و تعدادی دیگر هیچ اقدامی در این زمینه انجام ندادند.

محمود بخشی، با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های اداری با شهرداری تعاملی و دو سویه است و هیچ بار مالی متوجه دستگاه‌های اداری در شهرستان و استان نخواهد بود، افزود: دولت همه ساله اعتباری در بودجه برای این منظور پیش‌بینی می‌کند و اگر دستگاه‌های اداری شهرستان وضعیت ممیزی املاک خود را به شهرداری اعلام کنند این بودجه جذب می‌شود.

شهردار گلپایگان تأکید کرد: هرگونه ساخت و سازی در حریم شهر باید با هماهنگی شهرداری صورت بگیرد، لذا دستگاه‌های دولتی که در املاک تصرفات و ساخت و سازهایی داشته‌اند باید پاسخگوی شهرداری باشند.

بخشی گفت: مدیریت واحد شهری موجب عمران و توسعه شهر و کاهش هزینه‌ها و خدمات بیشتر به شهروندان خواهد شد بنابراین بهتر است دستگاه‌های خدمات‌رسان با هماهنگ بیشتری حفاری خیابان‌ها و کوچه‌ها را انجام دهند.

در ادامه نیز نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولین باید در جهت رضایتمندی مردم که‌‌ همان ولی نعمتان هستند، حرکت کنند، تصریح کرد: مدیران محافظه‌کاری را کنار بگذارند و از روز مرگی فاصله گرفته و با رعایت قانون و مقررات در راستای مدیریت جهادی حرکت کنند.

سید محمد حسین میرمحمدی بیان داشت: برخی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان به طور کامل تفویض اختیار ندارند. لذا مشکلات را با امام جمعه، فرماندار و یا نماینده شهرستان مطرح کنند تا در جهت رفع مشکلات فکر و چاره‌ای اندیشیده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بیش از یک سال از انتصاب استاندار اصفهان می‌گذرد، ولی تنها یک ‌بار در گلپایگان و دو بار در خوانسار حضور داشته‌ است، تصریح کرد: دو شهرستان مهم گلپایگان و خوانسار در غرب استان قرار دارد، اگر حضور استاندار در شهرستان به دلیل مشغله کاری است، چند وقت یک‌بار می‌تواند برای اینکه در جریان مشکلات این دو شهرستان قرار گیرد، معاونان و یا مدیران کل را برای سرکشی به شهرستان‌ها بفرستند.

میرمحمدی بیان کرد: اعتبارات در صورتی که به موقع جذب نشود و تخصیص پیدا نکند به استان برگشت داده می‌شود، لذا مسئولان تلاش خود را برای جذب اعتبارات در فرصت مغتضی برای جذب اعتبارات انجام دهند.

وی گفت: برای مدیریت واحد شهری در شهرستان مسئولان باید به توافق برسند چرا که منابع مالی محدود است و از بیت‌المال هزینه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز