خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

مناقصه بین‌المللی بندر شهید رجایی، ظرف یک سال آینده / شرکت‌های ایرانی اولویت مناقصه بندر رجایی

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۲۳۰

در حال حاضر شرکت تایدواتر این بندر را ترک کرده است و آینده حضور شرکت سینا نیز بستگی به تایید صلاحیت این شرکت در مناقصه‌ای که برگزار خواهد شد دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از مناقصه بین‌المللی بندر شهید رجایی ظرف یک سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد سعید نژاد معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بندرشهید رجایی دارای ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت است اظهار داشت: این بندرسال گذشته حدود ۷۰ میلیون تن عملیات داشته است تمام ترمینال‌های آن در دست پیمانکاران و فعال هستند.

وی افزود: در حال حاضر شرکت‌های بزرگ کشتیرانی بندر شهید رجایی پهلو می‌گیرند.

سعیدنژاد با بیان این مطلب که مناقصه این بندر ظرف یکسال آینده برگزار خواهد شد افزود: مناقصه در سطح بین‌الملل است که در حال تهیه و تنظیم اسناد و مدارک آن هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: شرکت‌هایی که برای اپراتوری شرکت می‌کنند از تمام کشورها در سراسر دنیا خواهند بود که البته اولویت با شرکت‌های ایرانی است.

سعیدنژاد در خصوص حضور شرکت سینا در بندر شهیدرجایی گفت: در حال حاضر شرکت تایدواتر این بندر را ترک کرده است و آینده حضور شرکت سینا نیز بستگی به تایید صلاحیت این شرکت در مناقصه‌ای که برگزار خواهد شد دارد.

وی در خصوص گردشگری دریایی گفت: رشد مسافری دریایی ۴۰ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است همچنین در نوروز امسال ۷ میلیون مسافر دریایی داشتیم و در کل سال ۹۲حدود ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر توسط حمل‌ونقل دریایی جابجا شدند.

سعیدنژاد با اشاره به اینکه ۵۶فروند شناور دریایی مسافری در کشور وجود دارد افزود: این وضعیت از نظر ما خوب است و در آینده سعی می‌کنیم با ادامه این روند گردشگری دریایی و توریسم دریایی در کشور نهادینه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز