خبرگزاری کار ایران

کاهش ۱۲۰۰ میلیون مترمکعبی گازسوزی در ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۹۳۱

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با اجرای پروژه کاهش انتشار گاز مشعل تا پایان مرداد امسال، در مجموع ۱۲ پالایشگاه این مجموعه سالانه حدود هزار و ۲۰۰ میلیون مترمکعب نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش انتشار گاز مشعل خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، احمد باهوش دراین‌باره توضیح داد: پروژه کاهش انتشار گاز مشعل در ۱۲ پالایشگاه پارس جنوبی در پایان سال ۱۴۰۲ پیشرفت خوبی داشته است و انتظار داریم با تکمیل این پروژه تا پایان مرداد ۱۴۰۳، حجم انتشار گاز مشعل از روزانه ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب به ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب برسد. این مقدار هم‌اکنون به روزانه ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب رسیده است.

وی تصریح کرد: با دستور رئیس‌جمهوری و وزیر نفت، طبق مصوبه‌هایی که به مجتمع گاز پارس جنوبی ابلاغ شد، در سه مرحله خرید، اجرا و مزایده گازهای مشعل ورود کرده‌ایم و امید داریم این پروژه در سایه تلاش و کار جهادی امسال در پالایشگاه‌های پارس جنوبی به سرانجام مطلوبی برسد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: خوشبختانه با هدف اجرای پروژه در حوزه خرید، اجرا و مزایده فروش گازهای مشعل هم اقدام‌های مؤثری انجام شده است که مطابق گزارش، مزایده‌گران در ۶ گروه در مرحله طراحی و تجهیز کارگاه هستند. پیش‌بینی می‌شود این پروژه‌ها تا شهریور ۱۴۰۴ به مرحله بهره‌برداری برسند. اکنون حوزه خرید و اجرا همگام با هم پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و برخی مشکلات با تعریف برنامه اصلاحی تا اردیبهشت ۱۴۰۳ برطرف می‌شود.

باهوش گفت: با پایان‌یافتن پروژه‌های فروش گازهای باقیمانده مشعل، سالانه بیش از هزار میلیون مترمکعب دیگر کاهش خواهیم داشت.

وی بیان کرد: گزارش پیشرفت پروژه‌ها به دلیل اهمیت موضوع در نشست‌های هفتگی با مشارکت مدیرعامل مجتمع و مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز رصد و پایش شده و برای چالش‌ها و گلوگاه‌ها راهکار ارائه می‌شود، به‌گونه‌ای که اهداف ۹ پالایشگاه در برنامه‌های یک‌ساله محقق شده و چالش‌ها در سال ۱۴۰۲ برطرف شده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز