خبرگزاری کار ایران

باید پیش‌بینی کرد بر اثر روانآب‌ها درچه مراکز جمعیتی احتمال بروز سیلاب وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۸۴۵

باید پیش‌بینی کرد در شرایط واقعی بر اثر این بارش‌ها چه اتفاقاتی رخ خواهد داد یا بر اثر روانآب‌ها در چه نقاط و مراکز جمعیتی احتمال بروز سیلاب وجود دارد

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با حضور در هرمزگان و بررسی آخرین اقدامات مدیریت سیلاب در این استان گفت: مدیران استانی آب باید قادر باشند بر اساس پیش‌بینی‌ها و مدل‌ها نزدیکترین تخمین‌ها را از آنچه که رخ می‌دهد، داشته باشند و صرفاً برآورد میزان و ارتفاع بارش‌ها کفایت نمی‌کند.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، در جلسه‌ای که با حضور محمد جوانبخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، مهرزاد احسانی رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره ـ جراحی و حوضه‌های جنوبی، جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، معاونان و کارشناسان صنعت آب و برق هرمزگان برگزار شد، آخرین اقدامات مدیریت سیلاب در هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت.

جوانبخت در این جلسه اظهار داشت: موضوع میزان و حجم بارش‌ها و ذخایر آب ناشی از بارندگی‌ها در همه سطوح مدیریتی صنعت آب و برق دارای اهمیت است ولی در کنار آن موضوع، مدیریت و مهار روانآب و جلوگیری از بروز خسارات ناشی از سیلاب از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت جغرافیایی برخی مناطق کشور نظیر هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسانات به دلیل وسعت منطقه، شرایط به گونه‌ای است که جمع‌آوری آب‌های سطحی و تأمین ذخایر آبی برای نیازهای مردم و اقداماتی که بتواند همه نیازهایی که منجر به مهار 100درصدی و مدیریت سیلاب شود، کار دشواری است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: مدیران ما باید توجه کنند که همه اقدامات در حد کفایت کامل و به روش جهادی، به طور موثر و کافی برای اینکه همین نزولات اندکی که اتفاق می‌افتد در جایی موجب خسارت به مردم نشود انجام شود، لذا شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان باید براساس پیش‌بینی‌ها یک برآورد و تقریب نزدیک به واقعیت داشته باشد.

جوانبخت تأکید کرد: مدیران استانی آب باید قادر باشند بر اساس پیش‌بینی‌ها، مدل‌ها و شرایط حوزه‌های آبریز منطقه و با تجربه‌ای که از گذشته دارند، نزدیکترین تخمین‌ها را از آنچه که رخ می‌دهد، داشته باشند و صرفاً برآورد میزان و ارتفاع بارش‌ها کفایت نمی‌کند.

​وی خاطرنشان کرد: باید پیش‌بینی کرد در شرایط واقعی بر اثر این بارش‌ها چه اتفاقاتی رخ خواهد داد یا بر اثر روانآب‌ها در چه نقاط و مراکز جمعیتی احتمال بروز سیلاب وجود دارد؛ لذا اگر در مسیر این سیلاب مخازن و سدهایی وجود دارد باید مدیریت لازم انجام شود تا نیازمندی‌ها ذخیره شود و آن بخشی که ممکن است موجب خسارت در پایین دست شود، تنظیم شود. اقدامات باید به نحوی باشد که با بروز هر مقدار روانآب و سیلاب، زندگی مردم تحت تأثیر منفی قرار نگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز