خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

پروژه‌های انتقال آب از خزر و خلیج فارس به کجا رسیدند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۲۳۳

سخنگوی صنعت آب گفت: در صورتی که پروژه انتقال آب خزر از سوی صنایع سرمایه‌گذاری شود و شرکت پروژه با کمک صنایع تشکیل شود؛ می‌تواند منطبق با روش متداول برای طرح‌های دریایی پیگیری شود.

عیسی بزرگ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره پروژه‌های انتقال آب از دریا اظهار داشت: ما ۵ پروژه و خط انتقال آب از داریم، خط شماره یک آخرین مراحل اجرا را طی می‌کند، بیش از ۹۷ درصد پیشرفت کار دارد و در فاز بهره‌برداری قرار دارد؛ این خط به استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد آبرسانی می‌کند.

وی افزود: خط شماره دوم که سال گذشته کلنگ‌زنی شد به موازات خط شماره یک بوده و بناست که به هرمزگان، کرمان و یزد آبرسانی کند.

سخنگوی صنعت آب گفت: خط شماره ۳ که دارای دو بخش است یک بخش از بندر سیریک تا کپه‌نمکی سیرجان و خط دیگر از کپه‌نمکی سیرجان تا اصفهان است، این خط از کپه‌نمکی سیرجان تا اصفهان به طور موقت به میزان ۷۰ میلیون متر مکعب از خط شماره یک آب دریافت می‌کند و نزدیک ۶۵ درصد پیشرفت کار دارد، بخش کپه‌نمکی سیرجان-اصفهان سال جاری  به اتمام می‌رسد.

وی بیان داشت: خط شماره ۴ کریدور شرق است که از چابهار آب را دریافت و وارد خراسان جنوبی و خراسان رضوی می‌شود و اکنون در کل حدود ۱۳ درصد پیشرفت دارد در بخش سیستان حدود ۲۰ درصد پیشرفت دارد و منابع آب لازم را برای شهر زاهدان در منطقه سیستان و برخی شهرهای مسیر در استان سیستان و بلوچستان تامین می‌کند.

بزرگ زاده تصریح کرد: خط شماره ۵ هم از پارسیان و لامرد در استان فارس آبگیری می‌کند، اکنون در حال اجرا است.

وی یادآور شد: به استثنای خط یک که در حال بهره‌برداری است بقیه پروژه‌ها در حال اجرا هستند.

سخنگوی صنعت آب درباره انتقال آب از خزر به سمنان نیز گفت: این پروژه هم در صورتی که از سوی صنایع سرمایه‌گذاری شود و شرکت پروژه با کمک صنایع تشکیل شود؛ می‌تواند منطبق با روش متداولی که برای طرح‌های دریا داریم؛ پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز