خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد در پاسخ به ایلنا:

پاسخ به واکنش مقامات غربی در مورد رابطه ایران-مجارستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۵۶۵

وزیر اقتصاد اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی دولت با اولویت کشورهای همسایه، همسو و مستقل با اقبال بسیار خوبی از سوی کشورهای منطقه و کشورهای مستقل دنیا رو به رو بود. حال این استقبال چه در پیمان‌های منطقه‌ای مانند شانگهای و بریکس و چه در تعاملات دو جانبه بین ایران و سایر کشورها دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران درباره سند ملی ارزیابی ریسک اظهار داشت: در راستای اقدامات علمیاتی که موجب سلامت مالی کشور می‌شود و برای جلوگیری از فعالیت‌هایی که متاسفانه مخل بخش تولید کشور هستند، قرار بر این بود که دولت گذشته از سال ٩۶ نسبت به تدوین سند ملی ارزیابی ریسک مطرح شده در قانون مبارزه با پولشویی اقدام کند که به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته بیش از ١٢٠ جلسه مشترک بین سه قوه برقرار کردیم که بتوانیم این سند ملی ارزیابی ریسک مبارزه با پولشویی را با جزییات و تدوین برنامه عملیاتی اقدام هر دستگاه تهیه و مصوب کنیم که این سند را در بهمن ماه آماده کردیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه نسخه اصلی این سند در اختیار روسای هر سه قوه قرار گرفت، گفت: از فروردین سال ١۴٠٣ به صورت فصلی و هر سه ماه یکبار نحوه پیشرفت یا عقب‌ماندگی تمام دستگاههای مرتبط با حوزه مالی را منطبق با این سند مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و گزارش‌ها به دستگاه‌های ناظر ارایه می‌دهیم تا زمینه فعالیت ها برای تامین مالی کننده برای قاچاق کالا و موارد مخدر و انواع سوداگری که تبعات آن را مردم در حوزه ارز و سایر دارایی‌ها دیدند را به حداقل برسانیم. 

خاندوزی در پاسخ به سوال ایلنا درباره واکنش‌ کشورهای اروپایی به اظهارات وزیر تجارت مجارستان در تهران مبنی بر همکاری با ایران علیرغم تحریم‌ها تاکید کرد: همانطور که در عمل مشاهده کردیم دیپلماسی اقتصادی دولت با اولویت کشورهای همسایه، همسو و مستقل با اقبال بسیار خوبی از سوی کشورهای منطقه و کشورهای مستقل دنیا رو به رو بود. حال این استقبال چه در پیمان‌های منطقه‌ای مانند شانگهای و بریکس و چه در تعاملات دو جانبه بین ایران و سایر کشورها دیده می‌شود.

وی ادامه داد: گرچه از بین کشورهای عضو اروپا هم در فهرست طرف‌های تجاری در ١١ ماه امسال آلمان بین ١٠ شریک تجاری ایران دیده می‌شود اما به جهت مراودات اقتصادی و صدور مصوبات کمیسیون‌های مشترک، کشور مجارستان سه بار نسبت به برگزاری این کمیسیون‌ها با ایران اقدام کرد و به‌نظر می‌رسد. علیرغم اینکه  برخی از کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا دل خوشی داشته باشند اما کشورهای مستقل به همکاری اقتصادی با ایران کاملا اصرار دارند.

وی همچنین درباره سامانه فکتورینگ اظهار داشت: موضوعات درباره فکتورینگ چند مقدمه نیاز داشت که بخشی از آن آیین‌نامه اجرایی بود و سامانه‌‌ای باید شکل می‌گرفت که خوشبختانه این اقدامات انجام شد و البته نیاز به مصوبه شورای پول و اعتبار داشت تا تمام بخش‌های بانکی و اقتصادی آن را پیگیری کنند که این موضوع هم دوبار در شورای پول و اعتبار مطرح و این مصوبه هم نهایی شد و امیدواریم در روزهای آینده بتوانیم از ظرفیت سامانه فکتورینگ که به تامین مالی پروژه‌هایی که قرارداد رسمی دارند اما فاصله‌ای تا پایان پروژه دارد، کمک می‌کند، استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز