خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

اگر بدون رانت صادر کردید ارز آن مال شماست

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۹۹۸

وزیر صمت گفت: به عنوان وزیر صمت از شرکت ایرانی که در کشور خارجی محصول خود را تولید می کند استقبال می کنم. وزارت صمت در تلاش برای حل رفع تعهد ارزی است و اگر بدون گرفتن رانت کالایی صادرات کردید ارز آن مال شماست و دولت هم پشتیبانی شماست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس علی آبادی وزیر صمت امروز در چهارمین رویداد ملی صنعت دانش بنیان با محوریت صنعت سلامت و اهمیت تحقیق و توسعه بنگاهی گفت: اگر با نوآوری محصولی تولید کنید و بتوانید صادر کنید به ثروت بزرگ دست می یابید و از بن بست تامین مالی خارج می شوید. این حتما شدنی است. نوآوری از ایده تا فروش محصول را دربرمی گیرد. 

وی افزود: تولید، ثروت ساز نیست این نوآوری و ایده است که به محصول تبدیل می شود و فروش و صادرات محصول ثروت آفرین است. 

علی آبادی ادامه داد: فرق اساسی ایران و کره در خودروسازی این است که آن کشور در تأسیس صنعت خودرو به صادرات فکر می کرد و ایران به تولید و خودرودار شدن هر ایرانی. 

به تاکید وزیر صمت  وزیر صمت آنکه صادر می کند در اولویت دریافت ارز است و مشوق دریافت می کند.

علی آبادی همچنین گفت: اگر علم و تحقیقات دانشگاهی را الگو قرار دهیم می شویم آمریکای جنوبی و روسیه در حالی که آسیای شرقی و آمریکایی ها بر فناوری های صنعتی بنگاهی متمرکز شده اند. 

وزیر صمت تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان باید به شرکت های بزرگ وصل شوند در غیر این صورت محکوم به مرگ هستند چون پول در اختیار این شرکت هاست. تلاش ما در ایران افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان کوچک مقیاس  است که این خطاست همچنین شرکت های دولتی نباید رقیب بخش خصوصی نباشند و از تصدی گری خارج شوند. 

وی اضافه کرد: بنا بر تجربه من از بین المللی شدن پیدا کردن شبکه ای از افراد است که در سراسر دنیا شما را می شناسند و همچنین ارایه درست محصول است. در دنیا باید با شرکت ها پیوند خورد و تولید مشترک داشت و ایجاد نمایندگی کرد. 

وی گفت: به عنوان وزیر صمت از شرکت ایرانی که در کشور خارجی محصول خود را تولید می کند استقبال می کنم. وزارت صمت در تلاش برای حل رفع تعهد ارزی است و اگر بدون گرفتن رانت کالایی صادرات کردید ارز آن مال شماست و دولت هم پشتیبانی شماست. 

علی آبادی خبرداد: در تلاش برای افزایش زمان بازگرداندن ارز  حاصل از صادرات هستیم و سعی می کنیم از صندوق توسعه ارزی وام های ارزان تری بگیریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز