خبرگزاری کار ایران

پایداری شبکه برق تا ٧ سال آینده نیازمند ١١٦همت سرمایه‌گذاری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۰۵۵

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به نقش اساسی شرکت‌های نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال در شرایط ناترازی، پایداری شبکه طی ٧ سال آینده را نیازمند ١١٦ همت سرمایه گذاری عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، نشست مدیران عامل شرکت‌های نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال و فوق توزیع (نت) و تقدیر از شرکتهای برتر با حضور مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر برگزار شد.

رجبی مشهدی در این نشست با اشاره به ناترازی بخش انتقال و استفاده حداکثری از ظرفیت شبکه در ایام پرباری، نقش شرکت‌های نگهداری و تعمیرات شبکه در گذر بدون خاموشی از تابستان را مورد تاکید قرار داد و از تلاشگران این عرصه تشکر و قدردانی کرد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به بررسی وضعیت شبکه سراسری برق کشور تا سال ١٤٠٩، پایداری شبکه طی ٧ سال آینده را نیازمند ١١٦ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری عنوان کرد که رقم بسیار بزرگی است و استفاده حداکثری از ظرفیت شبکه نیز افزایش فشارها بر حوزه های بهره‌برداری و نگهداری و تعمیرات را به همراه دارد و از این رو نقش تلاشگران این حوزه در پایداری شبکه و ارایه خدمات مستمر به مردم، بسیار تاثیرگذار است.

وی از شرکتهای نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال خواست تا برای طرح مطالبات و الزامات این حوزه همچنین به اشتراک گذاری دیدگاه‌ها و تجارب فنی ،نسبت به ایجاد یک تشکل با نشاط در این عرصه اقدام کنند.

مدیرعامل توانیر در این نشست همچنین بر تمرکز ویژه شرکت‌ها بر حوزه  مکانیزاسیون فعالیت‌های حوزه نت و هوشمندسازی شبکه‌های فوق توزیع و انتقال برق و سیستمهای اتوماسیو، تدارک جایگاه مناسب این حوزه در ساختار شرکت‌های برق و تقویت آموزش‌ها در جهت کاهش خطای انسانی، افزایش اثر بخشی فعالیت‌ها و ارتقای ایمنی کارکنان تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های نگهداری و تعمیرات باید به لحاظ تجهیزات، تاسیسات ،نیروی انسانی و ارتقای پرسنل وضعیت مطلوب‌تری داشته باشند و این خواسته با همکاری دو طرف قابل تحقق است.

در ابتدای این نشست که با ارایه نقطه نظرات مدیران‌عامل شرکتهای نگهداری و تعمیرات بخش انتقال همراه بود، اله داد معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر ،شرکتهای نگهداری و تعمیرات انتقال را بازوان اجرایی صنعت برق کشور عنوان کرد که به رغم ناترازی و تشدید مسائل شبکه از جمله گسترش ریزگردها از شمال غرب تا شمال شرق کشور، نقش به سزایی در پایداری شبکه و عدم وقفه در خدمت رسانی به مردم ایفا می کنند.

وی فعال شدن دفاتر شرکتهای نگهداری و تعمیرات شبکه  انتقال و فوق توزیع در تمامی استانها به ویژه شرکت‌های برق منطقه‌‌ای  چند استانه را در جهت رفع سریع مسایل شبکه در هر استان و عدم تمرکز در ستاد، مورد تاکید قرار داد.

لزوم مستندسازی اقدامات شرکتهای "نت " و فعالیت‌های اصلاح و بهینه‌سازی شبکه، برگزاری دوره‌های آموزش حضوری برای نیروهای تعمیراتی خط و  پست، استفاده از ظرفیت بازدید پهبادی در این عرصه، به روزرسانی و استفاده از تجهیزات و فن آوری‌های روز و برپایی مانورهای آزمون و پایش تخصصی تجهیزات شبکه از دیگر تاکیدات معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر در این نشست بود.

در ادامه این مراسم گزارش ممیزی شرکت‌های نت و معرفی شرکت‌های برتر از سوی علیرضاپور مدیرکل دفتر فنی نظارت بر شبکه انتقال توانیر ارایه و شرکت‌های مهندسی تعمیرات انتقال نیروی تهران(متانیر)، فن آوران انرژی طوس، آرمان نیروی هرمزگان و نیرو پویان غرب به عنوان شرکتهای برتر معرفی شدند که به همراه شرکت‌های قابل تقدیر شامل  باختر تولید و انتقال نیروی برق (بتانیر)، تعمیرات نیروی برق فارس و نیرو فراز جنوب شرق با اعطای لوح مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز