خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا مطرح شد؛

وام ارزی بانک مسکن برای خرید هواپیما

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۳۳۱

مدیرعامل بانک مسکن گفت: حکم و دستور رییس جمهوری را برای افزایش سرمایه بانک مسکن را در اختیار داریم و دولت برای افزایش سرمایه بانک مسکن هماهنگ است و این افزایش سرمایه جزو مصوبات مجلس در بودجه ١۴٠٣ بوده‌است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن در مراسم امضای قرارداد سپرده‌گذاری ٢ میلیارد دلاری برای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن با بیان اینکه این حجم قرارداد صندوق توسعه با بانک‌ها بی‌نظیر بوده و برای اولین بار چنین قراردادی به امضا می‌رسد، اظهار داشت: نتیجه این قرارداد اجرای پروژه نهضت ملی مسکن و کاهش قیمت تمام شده مسکن است. 

وی ادامه داد: این سوال مطرح می‌شود که چرا صندوق توسعه ملی این ٢ میلیارد دلار را در اختیار بانک مسکن قرار داده‌ است، علت این است که بانک مسکن بانک تخصصی در ساخت و ساز مسکن و در بحث مسکن پیشران بوده و در حال حاضر ساخت ٣٢٠ هزار واحد را تامین مالی و تسهیلات ٨٠ هزار واحد مسکونی نهضت ملی را پرداخت کرده‌است. 

مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن از محل سپرده‌گذاری ٢ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در بانک مسکن و پرداخت وام از این محل به بخش خصوصی حوزه حمل و نقل تاکید کرد: وام مسکن را از ٢٣ درصد به ١٨ درصد کاهش دادم و برای ادامه این روند، برنامه‌های متعدد در دستور کار داریم و رییس جمهوری هم از این موضوع حمایت می‌کند. 

حسینی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه بانک مسکن سپرده ٢ میلیارد دلاری را با چه نرخ سودی به متقاضیان و فعالان در خرید هواپیما ارایه می‌دهد، گفت: فعلا نمی‌توان نرخ سود این وام به متقاضیان را اعلام کرد و در این باره باید بررسی‌ها انجام شود اما این وام به صورت ارزی به متقاضیان ارایه می‌شود و باز پرداخت آن هم ارزی خواهد بود. 

وی همچنین در واکنش به مخالفت رییس سازمان برنامه و بودجه با افزایش سرمایه ١٠٠ هزار میلیارد تومانی بانک مسکن اظهار داشت: حکم و دستور رییس جمهوری را برای افزایش سرمایه بانک مسکن را در اختیار داریم و دولت برای افزایش سرمایه بانک مسکن هماهنگ است و این افزایش سرمایه جزو مصوبات مجلس در بودجه ١۴٠٣ بوده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز