خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با ایلنا:

ریزش یک میلیون تومانی سکه در بازار

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۴۸۹

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: آخرین قیمت معامله سکه در روز گذشته 33 میلیون و 500 هزار تومان بود که در این لحظه قیمت سکه 32 میلیون و 500 هزار تومان است. البته فعلا برای اعلام قیمت نهایی زود است و احتمال تغییر قیمت وجود دارد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین قیمت سکه در بازار پس از اعلام سیاست‌های جدید بانک مرکزی درباره طلا و افزایش عرضه و افزایش ضرب سکه اظهار داشت: قیمت سکه تا این ساعت (ساعت انجام مصاحبه) نسبت به روز گذشته یک میلیون تومان کاهش پیدا کرده‌ است. آخرین قیمت معامله سکه در روز گذشته 33 میلیون و 500 هزار تومان بود که در این لحظه قیمت سکه 32 میلیون و 500 هزار تومان است. البته فعلا برای اعلام قیمت نهایی زود است و احتمال تغییر قیمت وجود دارد.

وی درباره اظهارات رییس کل بانک مرکزی درباره افزایش عرضه طلا در بازار تاکید کرد: افزایش عرضه طلا در بازار اثری ندارد چراکه انس جهانی تعیین کننده است و آن چیزی که در بازار اثر می‌گذارد عرضه سکه است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: در حال حاضر حباب سکه حدود 7 میلیون تومان است و اگر عرضه سکه در بازار افزایش پیدا کند، حباب آن کاهش پیدا می‌یابد. به دلیل عدم عرضه مناسب سکه، شاهد افزایش حباب سکه هستیم و اختلاف قیمت واقعی سکه با قیمت فروش آن به 7 میلیون تومان رسیده‌ است. اگر بانک مرکزی همانطور که رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده توان ضرب 20 هزار سکه در روز را دارد و افزایش عرضه سکه را افزایش دهد، به طور قطع در بازار و قیمت‌ها اثرگذار خواهد بود و حباب 7 میلیون تومانی شکسته خواهد شد.

کشتی آرای درباره ضرب سکه‌های جدید بدون تاریخ گفت: در حال حاضر یکی از دلایل اختلاف قیمت‌ها در سکه به تاریخ ضرب آن بر می‌‌گردد. سکه با تاریخ سال 86 تاریخ روز دارد و تاریخ‌های کمتر از سال 86 با قیمت طلا محاسبه می‌کنند. وقتی سکه تاریخ نداشته باشد این اختلاف قیمت هم از بازار حذف می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز