خبرگزاری کار ایران

در نشست اتاق بازرگانی مطرح شد:

وضع عوارض صادراتی، تحریم هوشمند داخلی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۱۵۶

به گفته نایب رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران ممانعت از صادرات کالاهایی که با مازاد آنها در کشور رو به رو هستیم به ایجاد یک تحریم هوشمند داخلی می انجامد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سجاد غرقی، نائب رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در هفتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: وضع عوارض بر صادرات بیش از ۲۸۰ قلم کالا که کالای معدنی و صنایع معدنی هم در لیست آن قرار دارند، اثرات دفعی و سریعی بر این صنعت داشت.

وی افزود: وضع و رفع این عوارض به تعلیق قراردادها و توقف پرداخت‌ها انجامید و اثر منفی بر بازار سرمایه گذاشت.

غرقی ادامه داد: هر نوع وضع عوارض بر هر نوع کالای مازاد بر داخل ممنوع است در حال حاضر بیش از پنج میلیون تن مازاد گندله در انبارها داریم در حالی که گندله فسادپذیر است.

نایب رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی وضعیتش مشخص است. در حوزه فروش داخلی با وجود قوانین، در قیمتگذاری، دستوری عمل میشود. یعنی ما سه منشا اصلی تامین مالی مان وضعیت مناسبی ندارد. فروش داخلی هم توفیق چندانی نداشته تنها منشأ تامین مالی ارز صادراتی است وقتی که این منبع را قطع کنیم، در واقع یک تحریم هوشمند داخلی را انجام می دهیم.

وی در نهایت تصریح کرد: امیدواریم اصلاحات به سرعت انجام شود و شوک جدیدی به تولید وارد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز