خبرگزاری کار ایران

ترکیه و بریتانیا برنامه اقدام مشترک اقتصادی و تجاری امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۷۵۱

وزیر بازرگانی ترکیه و وزیر مشاور کار و تجارت بین المللی بریتانیا پروتکل و برنامه اقدام کمیته مشترک اقتصادی و تجاری بین دو کشور را امضا کردند.

به گزارش ایلنا از «آناتولی»، عمر بولاط، وزیر بازرگانی ترکیه و کیمی بادنوک، وزیر مشاور کار و تجارت بین المللی بریتانیا روز جمعه پس از هفتمین نشست کمیته مشترک اقتصادی و تجاری ترکیه و بریتانیا در مقر شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه در استانبول، پروتکل و برنامه اقدام کمیته مشترک اقتصادی و تجاری بین دو کشور را امضا کردند.

وزیر بازرگانی ترکیه در سخنانی پس از امضای این قرارداد، با اشاره به اینکه ابتدا دیداری دوجانبه با وزیر بریتانیا داشت، توضیح داد که این دیدار ثمربخش بوده است. وی سپس در یک میزگرد با حضور بازرگانان، مسائل تجاری دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بولاط با اشاره به اینکه بریتانیا از مهمترین شرکای تجاری ترکیه است، گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 2022 به حدود 19 میلیارد دلار رسید و در سال 2023 نیز همین میزان حفظ شد.

وی تاکید کرد که بریتانیا شریک مهم ترکیه در زمینه سرمایه گذاری های متقابل است و با سرمایه گذاری مستقیم 8.3 میلیارد دلاری، پنجمین کشوری است که بیشترین سرمایه گذاری در ترکیه را دارد.

وزیر بازرگانی ترکیه تصریح کرد که توافقنامه تجارت آزاد که در سال 2020 بین ترکیه و بریتانیا امضا شد، شتاب فوق العاده ای به روابط بین دو کشور داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز