خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

سرمایه‌گذاری ٢٠٠ میلیون دلاری در توسعه ناوگان خزر

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۵۲۰

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه می‌توان وضعیت تجارت دریابرد کشور را مطلوب ارزیابی کرد، گفت: در بخش توسعه ناوگان دریایی اقدامات بسیار خوبی انجام شده به گونه‌ای که در دریای خزر در توسعه ناوگان دریایی ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی اکبر صفایی در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری گفت: بر اساس آمار سال ۲۰۲۳، رشد متوسط اقتصاد دنیا سه درصد، رشد تجارت دریابرد دنیا ۴.۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده و ظرفیت تناژ ۸۰ هزار فروند کشتی‌های اقیانوس پیمای دنیا، دو میلیارد و ۳۳۷ میلیون تن بوده است.

وی ادامه داد: هر چند بازار جهانی کشتی‌های گازی، تانکر و فله بد نیست، اما در بازار کشتیرانی‌ کانتینری افت داشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در هشت ماه اول امسال نسبت مدت مشابه در سال گذشته رشد تجارت دریابرد کشور ۸.۵ درصد بوده، اظهار داشت: می‌توان وضعیت تجارت دریابرد کشور را مطلوب ارزیابی کرد. همچنین در بخش توسعه ناوگان دریایی اقدامات بسیار خوبی انجام شده به گونه‌ای که در دریای خزر در توسعه ناوگان دریایی ۲۰۰ میلیون دلار  سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته صفایی، در طول دو سال گذشته، ۶۵ هزار میلیارد تومان قرارداد در بنادر کشور امضا شده که برخی افتتاح شده و برخی در حال اجرا است.

همچنین در ادامه این مراسم، جلیل اسلامی، معاون امور بندری سازمان بنادر با بیان اینکه بندر مسیر اصلی جابه‌جایی کالا است، تصریح کرد: در دو سال گذشته، ۵۰۰ میلیون تن از طریق بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است و رشد عملکرد حدود هشت درصدی در حوزه کالا، کانتینر و کالاهای اساسی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۷۵ میلیون تن در بنادر کشور ظرفیت‌سازی شده است و با پروژه‌هایی که امروز به امضا می‌رسد، ظرفیت بنادر به بیش از ۲۸۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه تا پایان سال به مرحله اجرایی و قرارداد می‌رسد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز