خبرگزاری کار ایران

برنامه جایگزینی آب مصرفی 1350 واحد صنعتی و معدنی پرآب‌بر ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۳۲۴

سخنگوی صنعت آب از ابلاغ برنامه جایگزینی آب مصرفی ۱۳۵۰ واحد صنعتی و معدنی با مصرف ۸۳۰ میلیون مترمکعب در سال با منابع آب نامتعارف خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، عیسی بزرگ‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون با هدف آزادسازی منابع آب برای تأمین نیازهای محیط زیستی، کنترل فرونشست و ریزگرد و نیز افزایش ضریب پایداری در تأمین آب شرب، برنامه جایگزینی آب مصرفی ۱۳۵۰ واحد صنعتی و معدنی با مصرف ۸۳۰ میلیون مترمکعب در سال، با منابع آب نامتعارف ابلاغ شد.

وی افزود: در چارچوب بند ع تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور، وزارت نیرو با همکاری خوب صنایع و معادن، نسبت به ابلاغ برنامه جایگزینی منابع آب مصرفی کنونی با پساب، به حجم ۵۸۳ میلیون مترمکعب و منابع آب دریا با حجم ۲۴۷ میلیون مترمکعب در سال اقدام کرده است.

بزرگ‌زاده گفت: در برنامه جایگزینی منابع آب واحدهای صنعتی و معدنی با پساب و آب دریا، به بازچرخانی آب در واحد صنعتی، کاهش مصرف آب حاصل از تغییر فرآیندها، ارتقا راندمان مصرف آب و حتی استفاده از زه آب کشاورزی در برخی از واحدهای صنعتی و معدنی توجه شده است.

سخنگوی صنعت آب کشور خاطرنشان کرد: برای افزایش پایداری زیست‌بوم و تأمین نیازهای آبی، پیکره‌های آبی و مقابله با پدیده دهشتناک فرونشست زمین، راهی به جز بازتخصیص منابع آب وجود ندارد.

وی از همراهی و همکاری مطلوب واحدهای صنعتی با تفکرات وزارت نیرو سپاسگزاری کرد و بیان داشت: وزارت نیرو مصمم است تا قانون را به صورت دقیق اجرا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز