خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا؛

ناوگان هوایی را تا دو سال آینده دو برابر می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۴۴۸

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: آنچه می‌توان اعلام کرد این است که ناوگان هوایی کشورمان تا پایان دولت به دو برابر موجودی ابتدای دولت دولت افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا هر هفته هواپیمای جدید وارد ناوگان می‌شود، اظهار داشت: واردات و خرید هواپیما توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و به دلیل تحریم‌ها در اعلام اخبار خرید هواپیما ملاحظاتی داریم اما اقدامات خوبی در حال انجام است. 

وی ادامه داد: آنچه می‌توان اعلام کرد این است که ناوگان هوایی کشورمان تا پایان دولت به دو برابر موجودی ابتدای دولت دولت افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در کنار توسعه فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی توسعه ناوگان هوایی کشور را دنبال می‌کنیم البته باید توجه داشت که صنعت هوانوردی کشور تحریم بوده و هست. سال‌های سال نظام سلطه تحریم‌های سنگینی را به این صنعت وارد کرده‌ است اما تاب آوری صنعت بسیار خوب شده و بسیاری از تعمیرات در داخل کشور انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای تعمیرات و ورود هواپیما مشکلات زیادی در گذشته داشتیم که یکی پس از دیگری در حال مرتفع شدن هستند البته هنوز تحریم هستیم اما با وجود تحریم‌ها تعداد هواپیماها را دو برابر خواهیم کرد.

بذرپاش افزود: در بخش خدمات فرودگاهی هم همین موضوع صادق است و زمانی می‌توانیم درباره یک مسیر کریدوری خوب صحبت کنیم که سایر اجزا هم هماهنگ با توسعه زیرساخت‌ها پیش رفته باشد و به زیرساخت‌های فرودگاهی هم نیاز داریم که بخشی از آن نرم‌افزاری است و به صورت موازی در حال پیگیری و توسعه است.

وی با اشاره به توسعه پروازهای فرودگاه امام خمینی گفت: تعداد پروازهای فرودگاه امام از 170 پرواز در روز به 300 پرواز در برخی از روزها می‌رسد و با توسعه ناوگان پروازها هم افزایش پیدا می‌کند و وقتی که این بستر فراهم می‌شود، با آزادی‌هایی که ما به ایرلاین‌های خارجی می‌دهیم، در بحث ترانزیت به این زیرساخت‌ها نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز