خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در پاسخ به ایلنا تشریح کرد:

جزییات مذاکرات اخیر با مقامات افغانستان و پاکستان در حوزه صادرات برق

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۷۹۶

معاون وزیر نیرو جزییات مذاکره با مقامات افغانستان و پاکستان در حوزه صادرات برق را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، همایون حائری در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در پاسخ به ایلنا درباره مذاکرات اخیر با مقامات پاکستان در حوزه برق اظهار داشت: ما در حال حاضر به کشور پاکستان صادرات برق داریم و جلسه با مقامات این کشور بر این مبنا بود که از پتانسیل های برقی ایران و همچنین از صادرات برق ایران به این کشور استفاده شود.

وی افزود: پاکستان نیاز زیادی به برق و تجهیزات ایران دارد.

معاون وزیر نیرو در پاسخ به دیگر سوال ایلنا درباره احتمال تبادل برق با حقابه هیرمند در مذاکرات اخیر با مقامات افغانستانی تصریح کرد: البته اولویت ما در حوزه برق تامین نیاز داخل است و مازاد را متناسب با شبکه انتقال، قیمت و سودآوری صادر می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران جزو چند کشور سازنده نیروگاه در جهان است، افزود: توانایی متخصصان داخلی در ساخت نیروگاه جایگاه کشورمان را در میان کشورهای سازنده نیروگاه قرار داده است.

وی گفت: صنعت برق ایران اکنون در بخش توزیع ۱۰۰ درصد خوکفا است و در بخش انتقال نیز چنین است. در بخش نیروگاه هم بالای ۹۰ درصد خودکفا هستیم و کمتر از ۱۰ درصد بقیه نیز توجیه ندارد.

حائری ظرفیت منصوبه فعلی نیروگاه های کشور را ۹۲ هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: ۶۰ درصد آن به دست متخصصان صنعت برق کشورمان محقق شده است.

معاون وزیر نبیرو قانون مانع زدایی از صنعت برق را در حمایت از تولید برق و صنعت برق بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: اکنون شاهد رشد بسیار خوب کمی و کیفی در محصولات صنعت برق هستیم‌ و به عبارتی می توانیم این نمایشگاه را به عنوان یک شاخص ارزیابی رشد در صنعت برق در نظر بگیریم.

وی همچنین درباره بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران بیان کرد: در این دوره ۴۸۰ شرکت داخلی و ۱۱۰ شرکت خارجی شرکت کردند که رشد قابل توجهی نسبت به دوره گذشته داشته است.

معاون وزیر نیرو گفت: صنعت برق از لحاظ تکنولوژی پیشرفت خوبی داشته است و امسال برای نخستین بار رویداد فن بازار برق برگزار شد و ارتباط خوبی بین مراکز علمی و صنعت برق برقرار کرد.

وی گفت: تعدادی از محصولات عرضه شده به لحاظ ساختار برای نخستین بار در دنیا استفاده می شود.

معاون وزیر نیرو از بازدید  هزار استاد و دانشجو از این غرفه ها خبر داد و گفت: این سبب خواهد شد بتوانند برای سال های آینده محصولات بهتری را با همکاری صنعت تولید کنند.

حائری ادامه داد: دنبال این هستیم که زنجیره ای از کالا متکی بر ایده های فناورانه و علمی داشته باشیم. 

معاون وزیر نیرو در باره انرژی های تجدیدپذیر گفت: در حال حاضر ۱۱۰۰ مگاوات ظرفیت منصوبه بادی و خورشیدی داریم. ریل گذاری بسیار خوبی با حمایت وزیر و فعالیت های ساتبا انجام شده که این ریل گذاری تاثیر زیادی در توسعه ایجاد کرده است. اکنون توربین های بادی و پنل های خورشیدی را در کشور می‌سازیم. 

حائری تصریح کرد: سال آینده سال تحول در زمینه انرژی تجدیدپذیر برای صنعت برق کشور خواهد بود. برای ۱۰ سال آینده حداقل ظرفیت ۳۰ هزار مگاواتی را خواهیم داشت.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد:  صنعت انرژی تجدید پذیر برای رشد، نیاز به سرمایه گذاری دارد که ریل گذاری بیشتری در تأمین سرمایه انجام شده است.

وی درباره خودروهای برقی گفت: وزارت نیرو در بحث خودروهای برقی همراه خواهد بود. برای این کار زیرساخت هایی از جمله ظرفیت نیروگاهی و خطوط انتقال نیاز داریم. صنعت برق همیشه در این زمینه آمادگی لازم را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز