خبرگزاری کار ایران

فتاح:

هیچ یک از کارگران بنیاد مستضعفان در اعتصابات شرکت نکردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۸۱۲

رییس سابق بنیاد مستضعفان اظهار داشت: رضایت کارگران باعث شد تولید زیرمجموعه‌هایی بنیاد بیشتر شود و برای ما بسیار مهم است که کارگران برای ما دعا کنند، در مدت کرونا هم اجازه ندادیم حقوق یک نفر عقب بماند و کسی اخراج شود. در اعتصابات صنفی در این مدت هیچ یک از کارگران بنیاد مستضعفان حضور نداشتند و شرکت نکردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پرویز فتاح در مراسم تودیع خود از ریاست بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بنده ۵٢ ماه افتخار خدمت در بنیاد مستضعفان را داشتم که در کمیته امداد هم مدت خدمتم ۵٢ ماه بود، اظهار داشت: با دستور رهبری باید در سنگر ستاد اجرایی فرمان امام سربازی کنم و امیدوارم در این مدت آنچه آموختم مایه برکت و ذخیره برای من در دنیا و آخرت باشد و از عنایت رهبری و مقامات دفتر ایشان صمیمانه تشکر می‌کنم که همیشه لطف حال بنده بوده‌ است. 

وی تاکید کرد: آنچه دستاورد ما در بنیاد بوده مطابق آمال بنده نبوده اما در این مدت فروگذاری و کم فروشی نکردیم و بضاعت ما همین بوده‌است. 

رییس سابق بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در این مدت بدون وضو وارد بنیاد نشدم، گفت: در این مدت سعی کردیم برای برپایی نماز اقدامات کنیم و از توسعه روحیه بسیجی و انقلابی حمایت کردیم و اگر توفیقی حاصل شده در سایه خداوند بوده و هیچ گاه بدون ذکر مادر حضرت فاطمه وارد بنیاد نشدم و همواره دعای والدین و مردم عزیز، کارگران و محرومان همراه ما بوده‌است. 

فتاح افزود: بنیاد را پای اربعین آوردیم و با افتخار مانند سقای کربلا در این ایام به زائران آبرسانی می‌کردیم و سقای کربلا دست ما را گرفت. در دوران کرونا هم به اقشار کم درآمد و آسیب دیده کمک کردیم و در حد توان خود، از کمیته امداد و بهزیستی حمایت کردیم. با افتتاح منطقه یک و ٢ آزادراه تهران شمال برای تمام اقشار جامعه تردد را تسهیل کردیم و این برای ما ذخیره آخرت محسوب می‌شود. 

رییس سابق  بنیاد مستضعفان با بیان اینکه برای ما بسیار مهم است که مردم درباره بنیاد چه چیزی می‌گویند، اظهار داشت: اینکه مردم چه تصویری از بنیاد دارند برای ما بسیار مهم بود و فکر می‌کنم در مسأله تغییر نگاه مردم به بنیاد تا حدی موفق بودیم اما باید نگاه مردم به بنیاد مستضعفان تغییر کند و شعار ما هم خدمت برای مردم بوده‌ است. 

وی درباره اهمیت و جایگاه کارگران در بنیاد گفت: رضایت کارگران باعث شد تولید زیرمجموعه‌هایی بنیاد بیشتر شود و برای ما بسیار مهم است که کارگران برای ما دعا کنند، در مدت کرونا هم اجازه ندادیم حقوق یک نفر عقب بماند و کسی اخراج شود و در اعتصابات صنفی در این مدت هیچ یک از کارگران بنیاد مستضعفان حضور نداشتند و شرکت نکردند.

فتاح با بیان اینکه بنیاد در حال حاضر هیچ معوقه بانکی و ارزی ندارد، اظهار داشت: به تعهدات گذشته بنیاد وفادار بودیم و پروژه‌های باقیمانده از زمان آقای رفیق‌دوست را به اجرا رساندیم و تمام تعهدات گذشته را تعهد خودمان دانستیم.

وی با اشاره به به تحریم‌ها علیه بنیاد مستضعفان گفت: ترامپ قبل از اینکه گور خود را گم کند، من و تمام شرکت‌های بنیاد را تحریم کرد و این نشان دهنده اثرگذاری بنیاد مستضعفان بوده است اما تحریم‌ها با جوانان و نیروی انسانی جوان بنیاد و روحیه انقلابی شکسته شدند، هر چند که در این راه اذیت شدیم، تاب خوردیم و هزینه افزایش پیدا کرد اما در نهایت تحریم‌ها نتوانستند مانع شوند.

فتاح ادامه داد: همچنین بحران کرونا و نوسانات ارزی بنیاد را خیلی اذیت کرد اما تاب آوری را افزایش دادیم و وزن عمده بودجه ما در حوزه محرومیت زدایی صرف شد.

وی گفت: هر چند عرضه سهام شرکت‌ها در اولویت ما در بنیاد بود ما وضع بورس خوب نبود و امکان عرضه در آن شرایط وجود نداشت اما حالا که وضعیت بورس مساعد است می‌توان به عرضه سهام شرکت‌های بنیاد در بازار سرمایه ادامه داد.

رییس سابق بنیاد مستضعفان افزود: در این مدت شرکت‌های زیانده ساماندهی شدند اما تعدادی شرکت زیانده هم وجود دارد که باید ساماندهی شوند. در بخش واگذاری املاک هم در املاک علوی امسال به عدد ١۵٠ هزار سند واگذاری، می‌رسیم.

وی همچنین از ورود بنیاد به ساخت قطعه سوم آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: برای ورود بنیاد برای ساخت قطعه ٣ همه موافق هستند و با نظر هیات امنا، کار ساخت منطقه ٣ را شروع کردیم.

فتاح با انتقاد از تعدد نظارت‌ها در بنیاد تاکید کرد: یکی از مسائل مهم در بنیاد موضوع نظارت‌هل است که با این میزان نظارت‌ها وقت ما گرفته می شود و در این باره باید چاره اندیشی شود البته این موضوعات را بخاطر آقای دهقان می‌گویم و از ما که گذشت.  

وی تاکید کرد: اینکه می‌گویند نهادها از جمله بنیاد قوانین را رعایت نمی کنند، درست نیست، بنیاد مستضعفان مالیات داده و می‌دهد و تحت قوانین فعال است.

رییس سابق بنیاد مستضعفان در پایان درباره رییس جدید این بنیاد گفت: با آقای دهقان رفاقت قدیمی دارم و حضور دهقان در بنیاد مستضعفان را فرصتی برای بنیاد می‌دانم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز