خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا:

۲۰ هزار میلیارد تومان طلب بنیاد شهید را هنوز دریافت نکردیم/ با وجود تورم، هرچه پرداختی‌ها را ترمیم کنیم، باز هم شاهد نارضایتی‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۳۰۲

رئیس بنیاد شهید گفت: دولت و مجلس ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی سابق بنیاد شهید را در قالب سهام به ما دادند البته هنوز آن را دریافت نکرده‌ایم که امیدواریم سازمان خصوصی‌سازی به زودی آن را در اختیارمان قرار دهد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که چندی پیش ایثارگران گلایه‌هایی درباره دریافتی‌های خود داشتند بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رفع این گلایه‌‌ها چه اقداماتی انجام داده است، گفت: امروز دیگر اعتراضی نداریم، البته نارضایتی از پرداختی‌ها با توجه به تورمی که در کشور داریم، وجود دارد که شما هرچقدر هم ترمیم در پرداختی‌ها را انجام دهید، باز هم نارضایتی را مشاهده می‌کنید. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: دولت با این‌که از اول سال آمد حقوق‌ها را مشخص کرد، امروز مجددا به این نتیجه رسید و اصلاحی در حقوق‌ها انجام داد.

وی با بیان اینکه تا حد زیادی تلاش شده است میزان دریافتی خانواده بنیاد شهید نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد، عنوان کرد: به طور مثال حقوق والدین ۷۰ درصد، کمک معیشت حدود ۷۰ درصد و حق پرستاری که به ایثارگران داده می‌شود، ۳۸ درصد رشد داشته است. همین‌طور میزان سرانه در حوزه بهداشت و درمان ۲ برابر شده و یک رشد  ۱۰۰ درصدی داشته است؛ اما با این حال تلاش‌های صورت گرفته کم است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه بودجه عمومی  ما سال گذشته ۳۱ هزار میلیارد تومان بوده اما امسال به بیش از ۵۰ هزار میلیارد رسیده است، عنوان کرد: دولت و مجلس ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی سابق بنیاد شهید را در قالب سهام به ما دادند البته هنوز آن را دریافت نکرده‌ایم که ان‌شاالله امیدواریم سازمان خصوصی‌سازی به زودی آن را در اختیارمان قرار دهد. غیر از آن دولت و مجلس ۳۱ هزار میلیارد تومان بودجه بنیاد را رشد دادند و این رقم به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید اما آیا این رشد کافی است؟ خیر، کافی نیست. شما می‌گویید آیا حرکت و اقدامات انجام شده کافی است؟ بله یک حرکت بزرگ و جدی انجام شده است اما متاسفانه کفایت نمی‌کند.

وی تاکید کرد: وجه اصلی دولت، مجلس و همه ما باید این باشد نرخ تورم را کاهش دهیم و روند آن را کند کنیم و اقداماتی انجام می‌دهیم که اثر خود را در زندگی صنفوف مختلف از جمله کارگری، معلمان، ایثارگران و جانبازان و در کل جامع هدف نشان دهد.

رئیس بنیاد شهید درباره سرانه بهداشت و درمان برای جانبازان و ایثاگران که گلایه دارند داروهای‌شان گران شده است، گفت: سرانه در بخش بهداشت و درمان ۲ برابر شده است. سال گذشته سرانه بیمه ۱۷۴ هزار تومان بود که امسال به ۳۵۰ هزار تومان رسیده است منتها یک مقداری سختی در تأمین‌اش داشتیم که بین ما و سازمان برنامه و بودجه رفت و آمدهای صورت گرفت و خوشبختانه یک جلسه خوبی برگزار شد که در آن به یک شکلی از کار رسیدیم که امیدواریم انجام دادنش باعث شود تاخیر در پرداخت‌ها بهبود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: سعی ما در بنیاد شهید و امور ایثاگران در این بود که خدمات بسیار ارزنده ارائه دهیم و سرانه دارو که حدود ۵۰۰ هزار تومان است را در قالب بیمه تکمیلی ارائه می‌کنیم؛ چراکه این مابه‌التفاوت، کیفیت، کمیت و سقف خدمات را مورد تاثیر قرار می‌دهد.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: بحث بهداشت و درمان فقط در مورد ایثاگران نیست به طور کلی بخش درمان یک کار پرهزینه است. رشد هزینه‌هایش بیشتر شده است. به افراد تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی و نیروهای مسلح مراجعه کنید، آن‌ها هم مجبور هستند با یک سقفی خدمات را ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز