خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول به ایلنا خبر داد؛

تذکر به ارمنستان و پیمانکار بابت آلایندگی ارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۱۲۵

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ما تذکرات لازم را به طرف ارمنستانی و پیمانکار داده‌ایم و از این سو هم پایش می‌کنیم که شرایط آبی به گونه‌ای باشد که مخاطره‌ای شهروندانمان را تهدید نکند.

عیسی بزرگ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اقدامات ایران در برابر آلایندگی رود ارس از سوی ارمنستان اظهار داشت: وضعیت کیفی آب و بویژه آلودگی‌ها خط قرمز وزارت نیروی ایران است، ما کارگروه‌های مشترک برای بررسی کیفیت داریم و تذکرات لازم در طول سالیان گذشته فراوان به طرف مقابل و پیمانکار معدن داده شده است. 

وی افزود: پایش گروهی توسط وزارت نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست و بررسی‌های تکمیلی توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین در بخش آبزیان دامپزشکی انجام می‌شود و ما به دقت این مسئله را زیر نظر داریم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه شرکت مدیریت منابع آب ایران تاکید کرد: شبکه مدار بسته جمع‌آوری آلودگی تحت فشارهای ایران کامل شده و سدهای باطله راه‌اندازی و شبکه کامل شده است اما گاهی پیمانکار تخلف می‌کند. چون سمت ارمنستان قیمت انرژی بالاست بنابراین تخلف می‌کند تا از پرداخت بالا معاف شود. 

وی یادآور شد: ما تذکرات لازم را به طرف ارمنستانی و پیمانکار داده‌ایم و از این سو هم پایش می‌کنیم که شرایط آبی به گونه‌ای باشد که مخاطره‌ای شهروندانمان را تهدید نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز