خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بورس در پاسخ به ایلنا:

سیمان و فولاد در بورس کالا با قیمت جهانی فروخته نمی‌شود/ افت‌های اخیر شاخص طبیعی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۰۷۹

رئیس سازمان بورس تاکید کرد: قیمت پایه فولاد هم بر اساس قیمت‌های گذشته و قیمت پایه تعیین می‌شود و از مدت‌های قبل قیمت فولاد با دلار محاسبه نمی‌شود و یک سال است که قیمت فولاد از دلار جدا شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مجید عشقی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا درباره اینکه چرا کالاهایی مانند سیمان و فولاد در بورس کالا با قیمت جهانی به دست مصرف‌کننده نهایی برای پروژه نهضت ملی مسکن که مخاطب نهایی آن قشر کم‌درآمد هستند، می‌رسد، گفت: سیمان با قیمت جهانی در بورس کالا عرضه نمی‌شود، قیمت پایه فولاد هم بر اساس قیمت‌های گذشته و قیمت پایه تعیین می‌شود و از مدت‌های قبل قیمت فولاد با دلار محاسبه نمی‌شود و یک سال است که قیمت فولاد از دلار جدا شده است. 

وی با بیان اینکه قیمت فولاد در بیش از یکسال گذشته، هم در تورم بخش مسکن و هم در تورم کلیه مصرف‌کننده بسیار پایین‌تر بوده است، اظهار داشت: قیمت فولاد به هیچ وجه نمی‌تواند عامل افزایش قیمت‌ها باشد. تورم آن کمتر از تورم عمومی بوده، چطور می‌تواند عامل افزایش قیمت باشد. البته مراقبت‌های لازم در حال انجام است و هر کمکی که بتوانیم برای تامین مصالح مورد نیاز طرح مسکن ملی انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان بورس درباره همکاری‌های بورسی ایران و روسیه و راه‌اندازی بورس مشترک تصریح کرد: با روسیه مراودات زیادی در حوزه انواع کالا داریم اما در این باره فعلا در مرحله مذاکرات با طرف روسی هستیم و هنوز برای این همکاری‌ها به جمع‌بندی نرسیده‌ایم اما رفت و آمدها در حال انجام است.

عشقی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آیا افت‌های اخیر شاخص عامل اقتصادی دارند، خاطرنشان کرد: بعد از جریان نرخ خوراک در اردیبهشت ماه، الان یک بازار متعادل داریم. در گزارش سود فروش و سودآوری شرکت‌ها که در سه ماه گذشته منتشر شد، نشان داد که بازار در شرایط متعادل قرار دارد و شاهد افت و خیزهای مختصر هستیم که طبیعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز