خبرگزاری کار ایران

مذاکرات ترکیه و امارات درباره همکاری در پروژه «جاده توسعه»

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۸۷۰

وزیر حمل و نقل ترکیه و وزیر سرمایه گذاری امارات درباره همکاری در پروژه عراقی-ترکیه ای جاده توسعه گفت و گو کردند.

به گزارش ایلنا از «الخلیج آنلاین» وزیر حمل و نقل ترکیه روز گذشته در شبکه اجتماعی X نوشت: با وزیر سرمایه گذاری امارات در شهر استانبول دیدار و با وی درباره پروژه عراقی-ترکیه ای جاده توسعه و راه های همکاری در اجرای آن گفت و گو کردم.

وی افزود که وزیر اماراتی اظهار داشت که کشورش آماده همکاری در این پروژه است و آن ها قصد دارند در نزدیک ترین زمان ممکن همکاری خود را آغاز کنند.

وزیر حمل و نقل ترکیه خاطرنشان کرد که دو طرف اقدامات زیادی دارند که باید برای ارتقای نقش جهانی خود در زمینه حمل و نقل از طریق پروژه جاده توسعه اتخاذ کنند.

وزیر حمل و نقل ترکیه روز گذشته در سفر به بغداد با همتای عراقی خود و نیز با نخست وزیر عراق دیدار کرد.

رزاق محیبس السعداوی، وزیر حمل و نقل عراق پس از دیدار با همتای ترکیه ای خود از تشکیل کمیته های مشترک میان بغداد و آنکارا برای بررسی مسائل فنی، مالی و حقوقی خبر داد.

گفتنی است پروژه جاده توسعه که اواخر ماه مه گذشته توسط محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق اعلام شد، شامل مسیری زمینی و ریلی از عراق به ترکیه و بنادر آن است.

این مسیر از بندر فاو در بصره آغاز می شود و برنامه ریزی شده تا متشکل از یک جاده و راه آهن به طول یک هزار و 200 کیلومتر داخل خاک عراق و اتصال آن به شبکه ریلی ترکیه است.

بودجه این پروژه حدود 17 برآورد شده و در 3 مرحله اجرا می شود. مرحله نخست سال 2028 مرحله دوم سال 2033 و مرحله پایانی نیز سال 2050 تکمیل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز