خبرگزاری کار ایران

عراق زمان اجرای پروژه «جاده توسعه» از فاو به ترکیه را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۸۴۵

وزرات حمل و نقل عراق روز سه شنبه زمان آغاز اجرای طرح جاده توسعه را اعلام و خاطرنشان کرد این طرح از 9 استان عراق عبور خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رسمی عراق (واع) میثم الصافی، مدیر روابط عمومی و رسانه ای وزرات حمل و نقل عراق گفت: دولت در اجرای طرح جاده توسعه که از مهمترین طرح های این وزارتخانه است، جدی است.

وی افزود: یک شرکت مستشاری ایتالیایی برای این طرح امکان سنجی ارائه کرده و مرحله بعدی اجرای طرح است.

الصافی گفت: حدود 60 کیلومتر از طرح حمل و نقل زمینی بین دو بندر فاو و ام قصر انجام شده و اجرای طرح جاده توسعه  در آغاز سال آینده میلادی کلید خواهد خورد.

وی ادامه داد: این طرح ها بسیار مهم اند و بودجه خاصی برایشان در نظر گرفته شده است و محمد شیاع السودانی (نخست وزیر عراق) در اجرای این طرح که از طرح های مهم عراق به شمار می رود، جدی است.

این مقام عراقی افزود: سفر السودانی به ترکیه شامل برگزاری نشست هایی با طرف ترکیه ای در رابطه با این طرح بود و کمیته مشترکی نیز تشکیل شد.

وی اشاره کرد که ساخت راه آهن در جاده توسعه مطابق استاندارد اروپایی همراه با نصب سیستم دوربین های پیشرفته خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جاده توسعه عراق از طریق استان نینوا به سمت گذرگاه فیشخابور در مرز ترکیه خواهد بود، تأکید کرد که این طرح از 12 منطقه از جمله 9 استان کشور عبور خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز