خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران در پاسخ به ایلنا:

سارقان ۲۷ میلیارد تومان به شبکه برق استان تهران خسارت زدند/پیشنهاد مجهز شدن مراکز حساس به دیزل ژنراتور

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۸۵۳

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران میزان خسارت مستقیم سرقت به شبکه توزیع برق را در در سال ۱۴۰۱، ۲۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: خسارت غیرمستقیم این سرقت ها نیز آسیب به لوازم برقی مردم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، قاسم شهابی در نشست خبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایلنا درباره میزان سرقت از تجهیزات برقی در سطح شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه ما روز به روز شاهد افزایش تعداد سرقت هستیم، اظهار داشت: تاکنون سرقت از سیمهای مسی بسیار زیاد بود که اکنون طبق اقدامات و برنامه هایی که انجام شده بنا بر این است که تا پایان شهریور جشن اتمام استفاده از سیمهای مسی را برگزار کنیم. بر این اساس ۱۲ هزار کیلومتر شبکه هوایی تبدیل به کابل خودنگهدار خواهد شد.

وی افزود: سرقت تجهیزات منجر به تلفات برق و افت ولتاژ می شود که با تبدیل شدن به کابلهای خودنگهدار منجر به رفع این معضلات خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: اکنون سارقان سراغ تابلوهای برق رفته و درب این تابلوها را به سرقت می برند، ما روی دربها قفل خاصی تعبیه کردیم که از این کار جلوگیری کنیم.

وی میزان خسارت مستقیم سرقت به شبکه توزیع برق را در در سال ۱۴۰۱، ۲۷ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: خسارت غیرمستقیم این سرقت ها نیز آسیب به لوازم برقی مردم است.

شهابی با اعلام اینکه مردم می توانند موارد مشکوک به سرقت را به شماره ۱۲۱ و یا ۱۱۰ اطلاع دهند، گفت: ما اکنون بتا نیروی انتظامی، قوه قضائیه، سپاو و بسیج همکاری هایی برای جلوگیری از سرقت داریم اما در هر حال میزان سرقت از تجهیزات برقی به شدت زیاد شده است.

وی یادآور شد: همچنین به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز ۵۰ تا ۶۰ هزار انشعاب غیرمجاز داریم که درواقع اقدام به سرقت انرژی می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک برق در شهرستانهای استان تهران وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد مشترک ۲ میلیون مشترک خانگی، ۴۵ هزار مشترک صنعتی و مابقی تجاری، اداری و کشاورزی هستند.

وی گفت؛ بالاترین میزان مصرف مربوط به روز ۱۵ مرداد و به میزان ۳۳۰۰ مگاوات بود که اگر مصرف بخش کشاورزی و صنعت مدیریت نمی سد این میزان مصرف به ۳۸۰۰ مگاوات می رسید.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به ناترازی ۱۰ تا ۱۲ هزار مگاواتی برق گفت: این میزان ناترازی به این معناست که ما به اندازه مصرف استان‌های تهران، قم و البرز کمبود برق داریم، یعنی تولید کمتر از مصرف است.

وی بیان داشت: ما از سال گذشته و امسال روی رفع ناترازی برنامه ریزی کردیم و خط قرمز نیز بخش خانگی بوده است.

شهابی درباره برنامه مدیریت مصرف برق ادرات گفت: ادارات باید در ساعات اداری ۳۰ درصد و بعد از ساعات اداری ۶۰ درصد مصرف را کاهش دهند، در تمامی ادارات کنتور هوشمند نصب کردیم که مصرف را به صورت آنلاین قرائت می کنیم و در صورت عدم رعایت برق این مراکز بعد از ساعت کار اداری به منظور عدم آسیب به مراجعین این ادرات قطع خواهد شد. که در این راستا تاکنون ۲۰۰ مورد اخطار کتبی دادیم و ۱۰۰ مورد هم منجر به قطعی شده است.

وی تصریح کرد: چاههای کشاورزی ۹ درصد از مصرف برق استان را به خود اختصاص می دهند که به کشاورزان اعلام کردیم که اگر از ساعت ۱۱ تا ۱۸ مصرف نداشته باشند ۱۹ ساعت باقیمانده را می توانند برق رایگان دریافت کنند که تاکنون از این مسیر توانسته ایم ۵۰ مگاوات صرفه جویی کنیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران در ادامه گفت: به ادارات و بیمارستان ها اعلام کردیم که از مولد و دیزل ژنراتور استفاده کنند و در این صورت ما ۷ برابرر رقمی که برق را به آنها می فروشیم از آنها خریداری می کنیم که از این راه نیز ۵۰ مگاوات صرفه جویی شده که در نتیجه آن برق ۴۰ تا ۵۰ هزار خانوار قطع نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان تهران ۳۶ تا ۳۷ درصد مصرف برق توسط بخش صنعت صورت می گیرد که طبق هماهنگی صورت گرفته باید از ۱۱ تا ۲۳ همکاری کنند و در مقابل در انتهای شب و تعطیلات به طور کامل در مدار باشند، البته اخیرا به دلیل کاهش تولید نیروگاههای برقابی ساعات مصرف صنایع را به ۱۲ تا ۲۰ تغییر داده ایم با وجود کاهش ساعات کار صنایع شاهدیم که مصرف برق صنایع ۶ تا ۸ درصد افزایش یافته است.

شهابی ادامه داد: صنایع روزانه ۴۰۰ مگاوات همکاری داردن که معادل مصرف ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار خانوار است.

وی با بیان اینکه قطعی هایی که گاها در بخش خانگی رخ داده بیشتر به دلیل از مدار خارج شدن نیروگاهها و یا حوادث بوده است، تاکید کرد: ما حق نداریم برق بخش خانگی را با برنامه قطع کنیم و در این راستا برنامه مدیریت مصرف مدون شده و تا دو سال آینده ادامه دارد و البته نیازمند این است که مشترکان همکاری کنند.

شهابی با تاکید بر لزوم استفاده از مولد در  مراکز حساس از جمله بیمارستان‌ها گفت: استفاده از مولد برای پدافند غیر عامل و در زمان بروز حوادث غیرمترقبه طبیعی و یا جنگ ضروری است اما تاکنون به دلیل اینکه برق در کشور ما ارزان بوده از این موضوع استقبال چندانی نشده است و تنها ۳۰ درصد بیمارستان‌ها مجهز شده اند،زیرا خرید و نگهداری آن مشکل است و گاها برای تامین سوخت به مشکل بر می خورند اما در هر حال ما پیشنهاد دادیم این مراکز مکلف به خرید دیزل ژنراتور شوند وگرنه جریمه شوند.

شهابی درباره وضعیت مصرف برق مشترکان بخش خانگی استان تهران اظهار داشت: ۳۵ درصد از مشترکان ما (حدود ۲ میلیون مشترک) زیر ۱۵۰ کیلووات مصرف می‌کنند که ۱۰ درصد مصرف را به خودشان اختصاص می‌دهند. ۴۶ درصد بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات مصرف دارند که ۴۴ درصد کل مصرف را شامل می‌شود. ۱۳ درصد مشترکان حدود یک و نیم برابر الگوی مصرف یعنی ۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلووات مصرف دارند که معادل ۲۵ درصد کل مصرف برق می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه ۳ درصد از جامعه مصرف بین یک و نیم تا دو برابر الگوی مصرف یعنی بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ کیلووات مصرف دارند که شامل ۱۰ درصد کل مصرف است، اضافه کرد: در نهایت ۲ درصد از جامعه مصرف که بسیار هم پرمصرف هستند، بالای ۶۰۰ کیلو وات، معادل ۱۱ درصد از کل مصرف را به خودشان اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز