خبرگزاری کار ایران

برنامه مشترک میان عمان و امریکا پیرامون تجارت آزاد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۵۸۴

شورای بازرگانی عمان و امریکا یک برنامه آگاهی و آموزشی را با تمرکز بر توافق تجارت آزاد بین دو کشور راه اندازی کرد.

به گزارش ایلنا از الخلیج آنلاین، شورای بازرگانی عمان و امریکا یک برنامه آگاهی و آموزشی را با تمرکز بر توافق تجارت آزاد بین دو کشور راه اندازی کرد.

این شورا امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: هدف این پروژه کمک به تقویت روابط تجاری بین دو کشور از طریق افزایش آگاهی و درک از توافقنامه تجارت آزاد است.

بیانیه مذکور افزود: این پروژه چند وجهی ابزارها و منابعی را ایجاد می کند که به افزایش صادرات عمان به ایالات متحده، افزایش منابع امریکایی، حمایت از سرمایه گذاری مستقیم خارجی و در نهایت ایجاد فرصت های شغلی بیشتر کمک می کند.

شورای بازرگانی عمان و امریکا بیان کرد: این برنامه از طریق کمک مالی سفارت امریکا در مسقط تأمین می شود و اکثر برنامه ها رایگان خواهد بود و شرکت برای همه ملیت ها و بخش های تجاری که علاقه مند به روابط تجاری بین ایالات متحده و عمان هستند آزاد خواهد بود.

این شورا همچنین تاکید کرد که توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور ابزار مهمی برای افزایش مشارکت اقتصادی مستمر و ایجاد فرصت‌ برای بنادر، شرکت‌ها، کشاورزان، تولیدکنندگان و بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات است.

در این بیانیه آمده است: دو کشور امکان دسترسی بدون عوارض گمرکی فوری به خطوط تعرفه‌ای را برای یکدیگر فراهم کرده‌اند که تقریباً همه کالاهای مصرفی و صنعتی و 87 درصد از تمام خطوط تعرفه کشاورزی را پوشش می‌دهد.

شایان ذکر است که حجم مبادلات تجاری بین مسقط و واشنگتن در سال 2022 بالغ بر 4.22 میلیارد دلار بوده است که بالاترین رقم در تاریخ دو کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز