خبرگزاری کار ایران

حجم تجارت مصر و عمان از نیم میلیارد دلار عبور کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۹۷۳

حجم مبادلات تجاری بین مصر و عمان در پایان سال گذشته به حدود ۲۰۵.۸ میلیون ریال عمانی (۵۳۵.۵ میلیون دلار) رسید. این رقم در پایان سال ۲۰۲۰ میلادی ۹۷.۷ میلیون ریال (۲۵۴.۳ میلیون دلار) بود.

به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین؛ حجم مبادلات تجاری بین مصر و عمان در پایان سال گذشته به حدود ۲۰۵.۸ میلیون ریال عمانی (۵۳۵.۵ میلیون دلار) رسید. این رقم در پایان سال ۲۰۲۰ میلادی ۹۷.۷ میلیون ریال (۲۵۴.۳ میلیون دلار) بود.

بر اساس داده‌های شورای بازرگانان عمانی-مصری، تعداد شرکت‌های مصری سرمایه گذار در عمان در سال ۲۰۲۰ به ۷۴۴ شرکت رسید که مجموع سرمایه آنها بیش از ۱.۵۸۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

دو کشور تلاش‌های بی‌وقفه و مستمری برای تقویت روابط اقتصادی و سرمایه گذاری به منظور تامین منافع مشترک و افزایش تجارت دوجانبه انجام می‌دهند.

شورای بازرگانان عمان و مصر در حال بررسی فرصت‌های همکاری موجود در زمینه‌های گردشگری، ساخت و ساز، معدن و سایر بخش‌ها است.

مهمترین کالاهای صادر شده توسط سلطان نشین عمان به مصر محصولات نفت و گاز، سنگ آهن، محصولات پلی پروپیلن، پلی اتیلن و ماهی است. در حالی که سبزیجات، میوه جات، مواد غذایی و محصولات پزشکی در صدر کالاهایی هستند که مسقط از قاهره وارد می‌کند.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر قرار است فردا دوشنبه برای یک سفر رسمی دو روزه وارد مسقط شود و در این سفر با سلطان هیثم بن طارق در مورد تقویت روابط دو کشور در همه سطوح گفتگو کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز