خبرگزاری کار ایران

بهترین تصمیم‌های کارشناسی برای اصلاح روندها در حوضه زاینده‌رود اتخاذ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۱۲۲

معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران با ابراز امیدواری به افق‌های آینده برای حل مشکلات حوضه زاینده‌رود، گفت: در حوضه زاینده‌رود بهترین تصمیم‌ها در چارچوب کارشناسی و اصلاح روندها اتخاذ می‌شود.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، «محمد جوانبخت» در نشست مشترک با نمایندگان کشاورزان اصفهان در استانداری اصفهان، اظهار داشت: با برنامه‌ وزارت نیرو می‌توان روند را به سمت مثبت پیش برد و برداشت‌های بی‌رویه را کنترل کرد.

وی با بیان این که اصفهان از استان‌هایی است که رهبر معظم انقلاب در مورد حل مسئله آب آن تاکید مستقیم داشتند و همچنین رئیس جمهور بر رفع این مسئله تاکید کردند، افزود: مشکل آب اصفهان به طور قطع راه حل دارد و  به عزم جمعی بین بخش دولتی و مردم فهیم و منطقی اصفهان و کشاورزان این خطه وابسته است.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تأکید بر اینکه برنامه‌ها تأثیر پذیر از نظرات کشاورزان است، گفت: در مسئله آب موضوع پنهانی نداریم و بر اساس رویکرد دولت سیزدهم به دنبال این هستیم که از درون مطالعاتی که انجام می‌شود به اصلاح روند‌ها دست یابیم و جدول منابع و مصارف با مشارکت و نظر مصرف کنندگان تنظیم شود.

وی با اشاره به رویکرد کنونی وزارت نیرو و تلفیق راه حل‌های سازه‌ای و غیر سازه‌ای ادامه داد: آب دریا برای صنایع راه حل اساسی است.

اصفهان در نصب کنتورهای هوشمند رتبه دوم کشور است

معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران و مدیر حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود و حوضه‌های جنوب‌غربی فلات نیز در این نشست گفت: اصفهان به لحاظ نصب کنتورهای هوشمند در رتبه دوم کشور است.

«علیرضا الماسوندی»  افزود: ۷۵۰ میلیون مترمکعب برنامه تعادل بخشی در حوضه زاینده‌رود داریم که شامل انتقال حوضه‌ای و آب دریا، استفاده از پساب، تغذیه مصنوعی و جلوگیری از برداشت‌های اضافی است.

وی با بیان اینکه انتقال آب دریا به اصفهان در حال انجام است، افزود: فاز یک این پروژه حدود ۷۰ میلیون مترمکعب آب برای مصرف صنایع به اصفهان منتقل می‌کند.

الماسوندی با بیان اینکه نتیجه این‌ اقدامات زمان می‌برد، افزود: این‌ اقدامات باید جایگزین شوند تا نرخ فرونشست این منطقه را که وزارت نیرو بر اساس مدل استاندارد جهانی بررسی کرده و شهرستان برخوار بالاترین نرخ فرونشست در دنیا را دارد به حد تعادل برسد و مخاطره ایجاد نکند.

مدیر حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود افزود: مطالعات جامع حوضه آبریز زاینده‌رود که ۲۰ سال روی زمین مانده بود توسط گروه متخصصی از کشورهای مختلف در مدت ۱۲ ماه انجام شد و با همه ملاحظاتی که وجود دارد بر اساس مدل‌های جهانی چک شده و برنامه اقدامات بر اساس این مدل جامع طراحی شده است.

الماسوندی افزود: وظایف دستگاه‌های مسئول در این مطالعات دیده شده و این طرح در دولت مطرح می‌شود که در صورت تصویب نقشه راه و سند جامع حوضه آبریز زاینده‌رود خواهد بود.

در این نشست شماری از کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی حوضه آبریز زاینده‌رود مسائل و مشکلاتشان را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز