خبرگزاری کار ایران

واگذاری امور تعیین سقف ارزی شکر و چای به دفتر خدمات بازرگانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۱۰۱

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی (تجارت خارجی) وزارت جهاد کشاورزی، از واگذاری امور تعیین سقف ارزی شکر و موضوعات چای به این دفتر خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، میثم جاهدی مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی (تجارت خارجی) وزارت جهاد کشاورزی در گفتگویی با خبرنگار ما در این خصوص گفت: شورای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و معاونت توسعه بازرگانی به دلیل تغییر نرخ جهانی و مسائل حادث شده در بازار شکر، اقدام به واگذاری تعیین سقف ارزی واردات شکر به دفتر خدمات بازرگانی (تجارت خارجی) به عنوان دفتر تخصصی این امر کرد.

وی افزود: تا پیش از این تعیین سقف قیمت‌های جهانی شکر بر عهده اداره کل بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی بود.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در خصوص چای نیز که به دلیل بروز مشکلات عدیده برای فعالان صنف در دو سال قبل و انتقال غیررسمی امور از اواخر سال ۱۴۰۱ از دفتر صنایع تبدیلی، موضوع برنامه‌ریزی و پیگیری امور چای به دلیل توجه و اهتمام دکتر پیمان پاک قائم مقام وزیر در امور تجارت و رئیس شورای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی بر حل مسائل و مشکلات صنعت چای، به صورت رسمی از سال ۱۴۰۲ به دفتر خدمات بازرگانی (تجارت خارجی) واگذار شد.

وی با بیان این که با پیگیری مستمر و هماهنگی بین‌دستگاهی با نهادهای مرتبط با این حوزه، نظر مساعد تمام دستگاه‌ها اعم از نظارتی و اجرایی برای حل مناسب مسائل این صنعت است، افزود: مقرر شده موضوعات مربوط به صنعت چای اعم از نرخ ارز و نحوه تخصیص، تکلیف فرآیندهای اجرایی مانند ثبت سفارشات جدید و تمدید ثبت سفارشات قدیم و … با پیگیری رئیس شورای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در شورای تنظیم بازار کشوری طرح و تصمیم‌گیری شود و هرگونه گمانه‌زنی در این خصوص تا اعلام رسمی، فاقد اعتبار است.

جاهدی تصریح کرد: دفتر خدمات بازرگانی و معاونت توسعه بازرگانی در این راستا ذیل نظرات شورای بازرگانی وزارت متبوع، پیگیری لازم جهت احقاق حقوق تجار امین و خوشنام صنعت چای و مردم را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز