خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فرابورس مطرح کرد:

خط قرمز ما توقف نمادهاست/ اختیار بازگشایی نماد بانک آینده را نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۴۱۸

مدیرعامل فرابورس اظهار داشت: تصمیم گیری درباره بازگشایی نماد بانک آینده در اختیار فرابورس نیست.

به گزارش ایلنا، محمدعلی شیرازی در نشست خبری که در حاشیه سومین روز نمایشگاه صنعت مالی با بیان اینکه خط قرمز ما بستن نماد شرکت‌ها است، اظهار داشت: بدترین اتفاق برای ما توقف نماد بوده چراکه کارمزد بورس هم ناشی از معامله است و اولین کسی که از توقف نمادها متضرر می‌شود خود بورس است. اما باید توجه داشت که برخی از شرکت‌ها نسبت به سهامداران شفافیت ندارند و برخی از مدیران به افشاگری اقدام نکردند.

وی ادامه داد: سیاست این است تا جایی که امکان دارد نمادی بسته نشود و اگر بنا به ضرورت بسته شد بیشترین تلاش این است که بازگشایی شود. 

مدیرعامل فرابورس درباره نماد بانک آینده تاکید کرد: تصمیم گیری درباره بازگشایی نماد بانک آینده در اختیار فرابورس نیست اختیار بازگشایی نماد بانک آینده در اختیار فرابورس نیست.

شیرازی گفت: البته مصوبه اخیر سازمان بورس دربارا لغو پذیرش شرکت‌ها راهگشا است. پیش از این باید برای لغو پذیرش باید از شرکت‌ها ارزش‌گذاری می‌گرفتند که فرایندی طولانی بود، با این مصوبه الزام به ارزش‌گذاری برداشته شده و با این اقدام دو نماد که به مدت زمان طولانی متوقف بودند بازگشایی خواهد شد . 

وی با بیان توسعه ابزار در بازار سرمایه اظهار داشت:  شرایط بازار سرمایه در سال گذشته از سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ فاصله گرفت. در سال گذشته ۱۷ عرضه اولیه در بازار فرابورس انجام شد و سال قبل پذیرش اولین صندوق اهرمی و املاک و مستغلات انجام و در اوایل سال جاری نیز اولین اوراق قرض‌الحسنه منتشر شد.

مدیرعامل فرابورس افزود: یکی از برنامه‌های سال جاری راه‌اندازی بازار توافقی برای شرکت‌های سهامی عام است که شرایط پذیرش در بازارهای دیگر را ندارند. همچنین بازار SME فعال خواهد شد، این بازار مختص شرکت‌های دانش بنیان کوچک و استارت‌آپ‌ها است، هیات پذیرش این بازار تشکیل شده است.

مدیرعامل فرابورس از فعال‌سازی بازار سوم در فرابورس خبر داد و گفت: این بازار مختص شرکت‌های سهامی خاص است و با همکاری سازمان این اتفاق رخ می‌دهد. همچنین برنامه دیگر تامین مالی جمعی خواهد بود که کارکرد آن در خصوص تامین مالی خرد است؛ حداکثر تامین مالی ۲۵ میلیارد تومان خواهد بود، ضوابط و آیین‌نامه تنظیم شده است و مخاطب آن عموم مردم هستند. همچنین آیین نامه حاکمیت شرکتی در راستای حفظ منافع سهامداران و الزامات کنترل درخصوص حاکمیت شرکتی را خواهیم داشت.

شیرازی تاکید کرد: همچنین افزایش دامنه نوسان در سازمان بورس درحال بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز