خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره بیمارستان بازرگانان:

دولت برای تامین دارو بیشتر تلاش کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۸۴۸

رئیس هیات مدیره بیمارستان بازرگانان خاطر نشان کرد: دولت با جدیت بیشتری برای تامین دارو اقدام کند چراکه سلامت مردم با آن عجین است و عدم تامین دارو نارضایتی را به همراه خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اتاق تهران بیمارستان بازرگانان را با هدف مسئولیت‌های اجتماعی که به این نهاد واگذار شده است از سال 1328 در شهر ری تاسیس کرد اما بعد از پیروزی انفلاب این بیمارستان به مدت 25  سال به کمیته امداد واگذار شد اما مجدد اداره این بیمارستان را اتاق بازرگانی تهران به دست گرفت.

مهدی کرباسیان رئیس هیات مدیره بیمارستان بازرگانان در بازدیدی که برای خبرنگاران از بیمارستان در نظر گرفتند، گفت: فرهنگ سازی مسئولیت اجتماعی باید در کشور نهادینه شود و ما بیمارستان خصوصی در جنوب شهر تهران با این کیفیت نداریم.

وی با بیان اینکه بیمارستان بازرگانان به تعرفه‌ها وزارت بهداشت مقید است، گفت: ددر 1401 حدود 8 میلیارد تومان به بیمارانی که نمی‌توانستند هزینه درمان را پرداخت کنند کمک کردیم. در حال حاضر بیمارستان بازرگانان 148 میلیارد تومان از تامین اجتماعی طلب دارد که این پول را هنوز دریافت نکرده است اما توانسته سر پای خود بماند.

کرباسیان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا، که آیا بخش خصوصی اقدامی برای تامین دارو در شرایطی که کشور با کمبود دارو مواجه است انجام داده است؟ گفت: بیمارستان بازرگان خریدار دارو است و نیازش را از شرکت‌های دارویی تامین می‌کند؛ و ممکن است که در یک مقطع دارو کم باشد که بیمارستان ما با کمبود مواجه خواهد شد و نبود دارو به بیمارستان باز نمی‌گردد و مشکل اصلی تامین دارو به تغییر نرخ ارز باز می‌گردد و ارز واردات دارو از 4 هزار و 200 تغییر کرد و کمبود دارو یکی از مشکلات اصلی کشور است.

وی ادامه داد: برخی کارخانه‌های دارویی مشکل اصلی تولید دارو را به بروکراسی‌های موجود در کشور نسبت می‌دهند و این مقررات اجازه نمی‌دهد که تولید به حداکثر برسد اما دولت می‌گوید ارز داده‌ام و آنها می‌گویند نداده است و دولت باید به این موضوع بیش از گذشته توجه کند چراکه سلامت مردم موجب رضایت مردم می‌شود و عدم توجه به آنها نارضایتی اجتماعی را به همراه خواهد آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز