خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رییس جمهور:

با هدف‌گذاری رشد ۸ درصدی اقتصاد فاصله داریم/مدیریت مصرف برق را از دولت شروع کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۹۶۲

معاون اجرایی رییس جمهور اظهار کرد: در تابستان گرم سال گذشته ۱۵ هزار مگاوات کسری برق داشتیم. اقدامات بزرگی در حوزه تولید برق اتفاق افتاد، ۶ هزار مگاوات نیروگاه جدید احداث شد همچنین اقدامات دیگر مثل احداث نیروگاه تجدیدپذیر و مدیریت مصرف صنایع بزرگ در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محسن منصوری در همایش مشترک، نیرو، کشور و صمت با بیان اینکه در کنار همه مشکلات از جمله تورم و مسایل ارزی در خیلی از حوزه های اساسی اقتصادی رشد شاخص را شاهد بوده‌ایم،اظهار داشت: رشد اقتصادی صفر بود اکنون به ۴ درصد رسیدیم که البته با هدف گذاری ۸ درصدی فاصله داریم ولی مسیر مبارک و میمون است.

وی با اشاره به رشد ۸ درصدی صنعت و رشد بیش از ۱۰ درصدی نفت، گفت: زمان تحویل دولت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه فروش نفت داشتیم این میزان امروز به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است.

معاون اجرایی رییس جمهور همچنین گفت: رقم تولید خودرو ۹۰۰ هزار دستگاه بود امسال به رقم تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو رسیدیم.

وی تاکید کرد؛ رشد اقتصادی و صادرات در شرایطی بود که انبوهی از ناترازی تحویل گرفتیم و در حوزه ارزی و انرژی ناترازی جدی بود.

منصوری با بیان اینکه مصرف بنزین در برخی روزها تا ۱۳۰ میلیون لیتر هم رسید، خاطرنشان کرد: در تابستان گرم سال گذشته ۱۵ هزار مگاوات کسری برق داشتیم. اقدامات بزرگی در حوزه تولید برق اتفاق افتاد، ۶ هزار مگاوات نیروگاه جدید احداث شد همچنین اقدامات دیگر مثل احداث نیروگاه تجدیدپذیر و مدیریت مصرف صنایع بزرگ در دستور کار قرار گرفت. همچنین اقدام دیگر اجرای طرح‌های و پروژه‌های بزرگ توسط وزارت نیرو در سفر‌های استانی رئیس جمهور بود که بسیاری از آن‌ها در همین بازه زمانی کوتاه به ثمر رسیده و نتایج آن قابل مشاهده است.

وی با تأکید بر اینکه خاموشی در بخش خانگی خط قرمز دولت است، گفت: مدیریت مصرف برق در بخش خانگی و توزیع پیک مصرف در طول شبانه روز از دیگر اقداماتی است که وزارت نیرو در دستور کار قرار داده و با این اقدام به پایداری شبکه برق کمک کرده است.

معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به اینکه امروزه دیگر برق تنها یک موضوع اقتصادی و خدماتی نیست، ادامه داد: اکنون در جامعه ما برق یک موضوع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز شده است و به همین دلیل لازم است با برنامه ریزی‌های همه جانبه نسبت به مدیریت آن اقدام شود.

وی بیان داشت: برخی تلاش می‌کنند در حوزه مدیریت مصرف برق دو گانه برق خانگی و یا صنعتی را ترویج دهند، مدیریت مصرف برق در هر دو بخش مهم است و باید نسبت به مدیریت مطلوب مصرف در هر دو بخش اهتمام داشته باشیم.

منصوری با اشاره به ضرورت آغاز طرح‌های مدیریت مصرف برق از دستگاه‌های دولتی تأکید کرد: در سال گذشته مدیریت مصرف برق تابستان از خود دولت شروع شد و برق بسیاری از دستگاه‌های پرمصرف قطع شد، امسال نیز باید از خود دولت طرح‌های مدیریت مصرف را شروع کنیم تا همراهی بیشتر مردم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید نهایت تلاش خود را در حوزه تولید انرژی برق بکار بگیریم و به گونه‌ای در آینده حرکت کنیم که در سطح نیاز کشور شاهد تولید برق کافی باشیم و ناترازی‌ها را از بین ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز