خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۵۰۰ هکتار زمین در پنج شهر برای ساخت مسکن

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۲۲۱

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از اختصاص ۵۰۰ هکتار زمین در پنج شهر برای ساخت مسکن خبر داد.

به گزارش ایلنا، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تفاهمنامه مشترک وزارت راه و شهرسازی با دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای اعضای هیأت علمی و کارکنان این دانشگاه و سایر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در فاز نخست و اولیه اجرای این تفاهم‌نامه ۵۰۰ هکتار زمین از سوی دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن معرفی شد.

وی ادامه داد: این ۵۰۰ هکتار زمین در پنج شهر پرند تهران، گلبهار مشهد، عالی‌شهر بوشهر، خوراسگان اصفهان و فارسان شهرکرد از سوی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد تا فرآیندهای اجرایی آن در قالب تفاهم‌نامه انجام شود.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه صبح امروز اولین نشست کارگروه مشترک اجرای این تفاهمنامه تشکیل شد، این نشست را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این نشست مقرر شد یک کارگروه استانی با حضور نمایندگان دانشگاه و ادارات کل راه و شهرسازی استان تشکیل شود تا اجرای تفاهم‌نامه با سرعت بیشتری پیش رود.

وی اضافه کرد: تاکید طرفین بر این بوده که در عملیات اجرایی واحدهایی که در قالب این تفاهم‌نامه ساخته می‌شود، صنعتی سازی و استفاده از فناوری‌های نوین ساخت در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول ارشد حوزه مسکن کشور خاطرنشان کرد: براساس مصوبات امروز کارگروه، دانشگاه آزاد اسلامی به‌زودی کلیه زمین‌های موضوع تفاهم را برای شروع عملیات اجرایی به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی می‌کند.

وی در توضیح مشخصات این زمین‌ها گفت: بخشی از این اراضی از سوی وزارت راه و شهرسازی به دانشگاه واگذار شده، بخش دیگری از آنها متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی و دارای سند مالکیت تک برگ است و دسته دیگر زمین‌هایی هستند که مربوط به سازمان‌ها و شرکت‌های غیردولتی دانشگاه مشمول ماده ۷ قانون ساماندهی مسکن هستند.

تفاهم‌نامه مشترک ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی با امضای مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای تأمین مسکن اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین سایر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور منعقد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز