خبرگزاری کار ایران

ورود ۵۰۰ دستگاه لکوموتیو و واگن نو و بازسازی شده به ناوگان ریلی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۹۲۲

در چهارمین مرحله نوسازی ناوگان ریلی در سال جاری، ۵۰۰ دستگاه لکوموتیو و واگن نو و بازسازی شده به ارزش ریالی ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان وارد ناوگان ریلی کشور شد.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز ۲۴ اسفندماه مراسم نوسازی ناوگان ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه‌آهن برگزار و طی این مراسم ۵۰۰ دستگاه لکوموتیو و واگن نو و بازسازی شده به ارزش ریالی ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان به ناوگان ریلی کشور اضافه شد.

این نوسازی شامل ۴۵۳ دستگاه واگن باری نو به ارزش یک هزار و ۱۵ میلیارد تومان، ۶ دستگاه لکوموتیو نو به ارزش ۴۲۰ میلیارد تومان و ۹ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده به ارزش ۳۱۵ میلیارد تومان می‌شود.

همچنین طی این مراسم ۱۰ دستگاه واگن مسافری نو به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان و ۲۲ دستگاه واگن مسافری بازسازی شده به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور افزوده شد.

نوع واگن‌های باری لبه کوتاه، حمل بالاست، لبه بلند، حمل غلات و حمل کانتینر ۲۶ متری بوده است و مجموعا ۱۴ شرکت اقدامات لازم برای تولید و بازسازی این دستگاه‌ها را انجام داده‌اند.

گفتنی است با اجرای آخرین مرحله نوسازی ناوگان ریلی در سال جاری، مجموعا یک هزار و ۶۶۰ دستگاه واگن و لکوموتیو طی سال ۱۴۰۱ وارد ناوگان ریلی کشور شده است.

این نوسازی شامل یک هزار و ۵۷۰ دستگاه واگن باری نو، ۲۳دستگاه لکوموتیو نو و ۱۷ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده، ۱۰ دستگاه واگن مسافری نو و ۴۰ دستگاه واگن مسافری نوسازی شده می‌شود.

شرکت راه‌آهن در سال جاری طی ۴ مرحله در فصول مختلف سال نسبت به نوسازی و توسعه ناوگان ریلی اقدام کرده که بر اساس آن، در فصل بهار ۳۱۹ دستگاه به ارزش ریالی ۹۴۶ میلیارد تومان، ۴۱۳ دستگاه به ارزش ریالی یک هزار و ۲۷ میلیارد تومان، ۴۲۸ دستگاه به ارزش ریالی یک هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان و ۵۰۰ دستگاه به ارزش ریالی ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان طی سال ۱۴۰۱ وارد ناوگان ریلی کشور شده است که مجموع آن به یک هزار و ۶۶۰ دستگاه می‎رسد.

به عبارتی حمل و نقل ریلی کشور با یک هزار و ۵۷۰ دستگاه واگن باری نو، ۲۳دستگاه لکوموتیو نو و ۱۷ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده، ۱۰ دستگاه واگن مسافری نو و ۴۰ دستگاه واگن مسافری نوسازی شده، همراه بوده و در تعداد ناوگان ۴۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته کسب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز