خبرگزاری کار ایران

فرصت سه ماهه صندوق‌های قرض‌الحسنه و خیریه‌ها برای دریافت یا تمدید مجوز فعالیت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۸۸۳

دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم اظهار داشت: صندوق های قرض الحسنه که تاکنون هیچ اقدامی در دریافت یا تمدید مجوزهای قانونی را انجام نداده اند و خیریه های فاقد مجوز از مراجع ذیربط، حداکثر سه ماه فرصت دارند، مجوزهای لازم را کسب نمایند.

به گزارش ایلنا از وزارت اقتصاد، معاون وزیر اقتصاد و دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم عنوان کرد: صندوق های قرض الحسنه که تاکنون هیچ اقدامی در دریافت یا تمدید مجوزهای قانونی را انجام نداده اند و خیریه های فاقد مجوز از مراجع ذیربط، حداکثر سه ماه فرصت دارند، مجوزهای لازم را کسب نمایند و به تبع آن اجرا و پیاده سازی استانداردهای مبارزه با پولشویی را در دستور کار قرار دهند.

وی در ادامه افزود: در غیر این صورت این اشخاص و تمامی اعضا هیات مدیره آنها برابر مواد ۵ و ۶ و۷ قانون مبارزه با پولشویی و مواد ۸۳ تا ۸۵ آیین نامه اجرایی این قانون، می توانند مصداق اشخاص پر ریسک و مظنون به معاملات مشکوک به پولشویی و سایر مفاسد اقتصادی مرتبط نظیر فرارهای مالیاتی و…. تعریف و تحت محدودیت های لازم نظیر دریافت خدمات پایه از نظام بانکی، محدود سازی گردش حساب های بانکی و …قرار گیرند.

خانی در ادامه گفت: بعد از اتمام این مهلت و اعلام اسامی اشخاص مظنون به موسسان مالی و اعتباری، مرکز اطلاعات مالی بر اجرای محدودیت ها نظارت و متخلفین برابر تبصره ماده ۴ قانون مبارزه با پولشویی تحت پیگرد و برخورد قضایی قرار می گیرند.

رییس مرکز اطلاعات مالی در پایان افزود: متاسفانه تعداد قابل توجهی صندوق قرض الحسنه غیر مجاز، عملا شبکه سازی و سیستم سازی هوشمند مبارزه با فساد و مشتقات آن نظیر پولشویی، فرارهای مالیاتی، تقلب و تخلف و …. را با مشکل روبرو نموده و تعیین تکلیف این مهم از اولویت های مرکز اطلاعات مالی و دبیرخانه شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز