خبرگزاری کار ایران

کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار/ فروش مرغ با قیمت بیش از ۶۳ هزار تومان تخلف است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۱۴۱

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با افزایش کشتار دام، قیمت لاشه دام سبک و سنگین در بازار میدان بهمن نسبت به هفته‌های اخیر کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی در پخش زنده برنامه تهران ۲۰، اظهار کرد: گوشت ۵۰۰ هزار تومانی مورد تایید نیست و کالای لاکچری محسوب می‌شود.

وی افزود: طی هفته‌های گذشته میانگین تولید و کشتار دام سبک روزانه حدود ۷۳۰۰ راس دام بوده که به روزانه ۱۱ هزار رأس دام رسیده‌ایم.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: قیمت لاشه دام سبک حدود ۳۷۵ هزار تومان بود که در حال حاضر بین ۳۳۰ تا ۳۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: ملاک ما عمده‌فروشی میدان بهمن است که کالا از آنجا به بازار عرضه می‌شود.

امرالهی تصریح کرد: گوشت گوسفند در میدان بهمن تهران ۳۳۵ تا ۳۴۵ هزار تومان است که در قصابی ۸ درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

وی افزود: کشتار گوساله به ۱۱۲۰ راس رسیده است و قیمت لاشه آن به ۲۰۵ هزار تومان کاهش یافته است و گوشت چرخ کرده با قیمت ۱۷۵ هزار تومان عرضه می‌شود، همچنین گوشت مخلوط گوساله ۱۹۲ هزار تومان و گوشت ران بسته‌بندی با قیمت ۲۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: گوشت گوسفندی ۲ کیلویی با قیمت ۲۴۷ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود و این گوشت‌ها تازه هستند.

امرالهی عنوان کرد: حدود ۷۰۰ هزار راس دام سبک و ۷۲ هزار راس دام سنگین در تهران توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور تا آذر ماه خرید حمایتی شده است و در حال حاضر در قالب گوشت منجمد و با قیمت حدود ۱۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: این دام‌ها در زمان خشکسالی از دامدارانی که توان نگهداری از دام را نداشتند خرید حمایتی شده و در حال حاضر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی تنظیم بازار گوشت و میوه را به بخش اتحادیه‌ها و تشکل‌ها واگذار کرده است، گفت: پیش از این دولت از ۴ ماه مانده به عید به خرید میوه ورود می‌کرد اما امسال با همکاری بخش خصوصی میوه شب عید تهیه و توزیع خواهد شد که این امر از ضرر و زیان دولت جلوگیری کرده است.

وی در رابطه با قیمت مرغ افزود: قیمت مرغ در حال حاضر ۶۳ هزار تومان است و در ورودی میدان بهمن در حال حاضر با قیمت ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و بیش از قیمت ۶۳ هزار تومان تخلف محسوب می‌شود.

تنظیم بازار میوه شب عید توسط بخش خصوصی

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز در این برنامه در رابطه با ورود این سازمان به خرید میوه شب عید گفت: تعاون روستایی امسال به خرید میوه شب عید ورود نخواهد کرد.

مرتضی معتمد افزود: امسال تنظیم بازار از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود و دولت تنها ناظر بر امور خواهد بود.

وی تصریح کرد: میوه با کیفیت مطابق با استانداردهای تنظیم بازار و با قیمت مصوب به بازار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز