خبرگزاری کار ایران

شرایط برای تحویل فیزیکی و معامله ریالی نفت فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۵۱۶

یکی از مهم‌ترین اتفاقات در گواهی سپرده نفت خام تحویل فیزیکی نفت خام است بنابراین تحول در حوزه تولید و تجارت و فروش نفت خام کشور رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احسان خاندوزی در حاشیه مراسم رونمایی از راه اندازی گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از ماه‌ها تلاش مشترک بین وزارت نفت، اقتصاد و بورس انرژی امروز متقارن با ایامی که صادرات نفت خام و میعانات رکوردهای چند سال گذشته را جابجا کرده شاهد به ثمر نشستن یکی از آرزوهای دو دهه اخیر برای باز شدن مسیر جدید فعالان بخش خصوصی و تنوع بخشی به صادرات و فروش داخلی نفت و همچنین استفاده ار ابزارهای بازار سرمایه و استفاده از مزایای شفافیت بازار سرمایه و رقابت پذیری در عرصه فروش داخلی نفت هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن از ابزار بازار سرمایه و بورس برای تنوع بخشی و شفافیت استفاده کنیم و ۳۶ میلیون بشکه فروش فعلی سقف خود را پر کند.

وزیر اقتصاد همچنین گفت: امیدواریم وزارت نفت موافقت کند سقف‌های بالاتری را در انرژی برای فروش نفت خام و میعانات بعنوان یکی از ابزارهای جذاب سرمایه گذاری برای فعالان حرفه ای اقتصاد شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقات در گواهی سپرده نفت خام تحویل فیزیکی نفت خام است بنابراین تحول در حوزه تولید و تجارت و فروش نفت خام کشور رخ می دهد.

خاندوزی معاملات علاوه بر ارزی ریالی هم صورت می‌گیرد، افزود: این مهم خواست رییس جمهور و تاکید رهبری بوده است، 

وی بیان داشت: کمک به تقویت ارزش پول ملی گام مهم در یکی از جذاب‌ترین بازارهای دنیا و منطقه با محوریت نفت و میعانات گازی اینو کمک می‌کند که آرام آرام تقاضای ریالی برای نفت ایجاد کنیم و در گام توسعه‌ای کشورهای همسایه نیز برای خرید داخلی نفت بپیوندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز