خبرگزاری کار ایران

آمادگی برای شرکت در هفدهمین کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان در عشق آباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۰۵۹

وزیر جلسه جلسه هماهنگی هفدهمین کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان در آستانه سفر وزیر راه و شهرسازی به این کشور با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اقتصادی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، با توجه به برنامه ریزی برای سفر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به کشور ترکمنستان در روزهای آتی به منظور برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و انجام مذاکراتی در حوزه حمل‌ونقل، جلسه هماهنگی هفدهمین کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان با حضور وزیر راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده معاونت حمل‌ونقل وزارت راه، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و نمایندگانی از گمرک، بانک مرکزی، اتاق مشترک بازرگانی دو کشور، سازمان مناطق آزاد و ... در ساختمان دادمان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از پیشینه روابط ایران و ترکمنستان و یادداشت تفاهم‌ها و مذاکرات انجام شده میان دو کشور ارائه شد.در این جلسه با اشاره به وجود ۴ مرز مهم سرخس، لطف آباد، اینچه برون و باجگیران میان ایران و ترکمنستان، ظرفیت‌های تجاری و بازرگانی دو کشور و نیازمندی‌ها برای تسهیل ترددهای مرزی مطرح شد.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده در این جلسه، میزان صادرات ایران به ترکمنستان ۷۴۱ هزار تن به ارزش ۳۲۱ میلیون دلار و واردات از این کشور ۱۲۲ هزار تن به ارزش ۲۴۳ میلیون دلار بوده که نشان‌دهنده تراز تجاری مثبت برای ایران است.

موضوعاتی نظیر ترانزیت، تعرفه‌ها، گمرک سبز، حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی میان ایران و ترکمنستان برای ورود به یادداشت تفاهم‌ها و توافق‌نامه‌ها میان دو کشور ایران و ترکمنستان از جمله مسائلی بود که حاضران پیشنهادات خود را درباره آن‌ها ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز