خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری تشریح شد:

آغاز نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فرآورده‌های نفتی/ جزییات برنامه برقی کردن خودروها تا ۱۰ سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۰۷۸

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در مراسم نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فرآورده‌های نفتی با تحویل ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده از آمادگی ایران خودرو دیزل برای برقی کردن تمام محصولات این مجموعه طی ۶ ماه آینده خبر داد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جواد توسلی مهر در مراسم نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فرآورده‌های نفتی با تحویل ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده از آمادگی ایران خودرو دیزل برای برقی کردن تمام محصولات این مجموعه طی ۶ ماه آینده خبر داد و اظهار داشت: اکنون مسیر روند جهانی به سمت این است که تولید دیزل را از مدار خارج کنند به طوری که تا ۲۰۳۲ محصول دیزل تولید نمی شود و محصولات برقی می شوند.

وی افزود: در شرکت ایران خودرو دیزل هم تولید محصلات برقی شروع شده، اتوبوس برقی مسیر تست‌ها را طی کرده و سبد کاملی از محصولات مسافرتی و تجاری برقی رونمایی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل تصریح کرد: اگر وزارت نفت و محیط زیست اراده کنند و بخواهند مصرف مازاد سوخت را کم کنند ما می‌توانیم تا ۱۰ سال آینده همه محصولات را برقی تحویل دهیم.

وی تاکید کرد: در این حوزه دولت باید کمک کند تا از روند خارجی عقب نمانیم.

توسلی مهر در ادامه گفت: ما در سال ۱۵ هزار دستگاه کامیون سبک وسنگین تولید می‌کنیم و ظرفیت تولید ۴۱ هزار دستگاه را داریم.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۱۳ محصول جدید تولید کرده‌‍ایم، افزود: بعد از تحریم تولید ما به یک ششم رسید به طوری که در سال ۹۹، ۶۵۰۰ میلیارد تومان زیان و بدهی داشتیم و رقم زیان ۱۳ برابر سرمایه‌ها بود.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل خاطرنشان کرد: از سال ۹۹ به بعد با جهش تولید روبرو شدیم و سال ۱۴۰۰ جهش سنگین داشتیم و امسال ۱۵۰ درصد رشد تولید داشتیم.

وی با بیان اینکه ما ۴۱ درصد سهم بازار کشنده و ۷۱ درصد سهم کامیون کشور را داریم، یادآور شد: برای سال بعد رقم تولید ما افزایش می یابد.

توسلی مهر به بحث کیفیت محصولات اشاره و تصریح کرد: اکنون روند نمره منفی ایران خودرو دیزل منفی شده و هر سال این رویه بهبود می‌یابد و چند سال آینده با محصولات خارجی رقابت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه به تولید داخل راهبردی است، گفت: اکنون بازار به ما اعتماد کرده به محض اعلام پیش فروش می کنیم، پیش فروش انجام می شود، ما از تعهدات جلوتریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز