خبرگزاری کار ایران

تجارت روسیه و ترکیه دو برابر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۰۸۱

آندری بوراووف، سرکنسول روسیه در استانبول گفت، گردش تجاری روسیه با ترکیه به سرعت در حال گسترش بوده و در سال 2022 به 70 میلیارد دلار رسیده است.

 

به گزارش ایلنا از راشاتودی، آندری بوراووف، سرکنسول روسیه در استانبول گفت، گردش تجاری روسیه با ترکیه به سرعت در حال گسترش بوده و در سال 2022 به 70 میلیارد دلار رسیده است.

به گفته بوراوف، در چارچوب تحریم‌های غرب علیه مسکو، چشم انداز ایجاد همکاری با کشورهای علاقه مند به آن افزایش یافته که بی شک ترکیه یکی از آنهاست

وی خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته، در واقع می‌توان از دو برابر شدن گردش مالی تجاری خود که به مرز 70 میلیارد دلار نزدیک شد، صحبت کرد. در این راستا، هدف رهبران کشورهای ما برای رساندن روابط تجاری و اقتصادی به 100 میلیارد دلار واقعی‌تر می‌شود. 

به گفته این دیپلمات، شرایط ژئوپلیتیک فعلی امکان گسترش روابط تجاری دوجانبه را هم از نظر عرضه محصولات ترکیه به روسیه در بحبوحه خروج بسیاری از شرکت‌های غربی از این بازار و هم بالعکس فراهم می‌کند.

 بوراووف افزود که روند توسعه تولید مشترک و اجرای سرمایه گذاری‌های مشترک در حال انجام است.

سال گذشته، ترکیه و روسیه نقشه راه همکاری اقتصادی را امضا کردند که بر اساس آن حجم تجارت دوجانبه به 100 میلیارد دلار در سال خواهد رسید. دو کشور همچنین توافق کردند که روبل روسیه را به عنوان ارز تسویه حساب برای تجارت دوجانبه، از جمله برای تامین گاز طبیعی روسیه معرفی کنند.

داده‌ها نشان می‌دهد که تابستان گذشته ترکیه یکی از پنج صادرکننده برتر به روسیه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز