خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرکات آستارا اعلام کرد:

ارزش صادرات چمدانی گمرک آستارا به ۱۳ میلیون دلار رسید

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۰۰

از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ارزش صادرات در قالب تجارت چمدانی از گمرک زمینی آستارا به بیش از ۱۳ میلیون دلار رسید.

حمیدرضا محمدی با اعلام این مطلب افزود: در این مدت هشت هزار تن کالا از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش ایلنا از آستارا، وی مواد غذایی، مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی را عمده کالاهای صادراتی به روش تجارت چمدانی از گمرک مرزی آستارا ذکر کرد و ادامه داد: جمهوری آذربایجان مهم‌ترین مقصد نهایی این کالاهاست.

محمدی با تأکید بر اینکه گمرک آستارا همچنان رتبه نخست صادرات چمدانی کشور را در اختیار دارد، اضافه کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۱۲ درصد و از حیثارزش ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه گمرک آستارا بالغ بر ۲۹ درصد از ارزش تجارت چمدانی کل کشور را به خود اختصاص داده، اظهار کرد: گمرک بیله سوار و گمرک سرو پس از گمرک آستارا در مکان‌های بعدی قرار دارند.

وی از تردد ۴۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر مسافر از طریق مرز گمرک آستارا در مدت زمان ذکرشده خبر داد و بیان کرد: این میزان تردد مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر پنج درصد افزایش داشته است.

محمدی اتباع ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه، ترکیه، گرجستان، بلاروس، آلمان، عراق، قزاقستان، اوکراین، پاکستان و افغانستان را از جمله اتباع تردد کننده از دروازه مرزی آستارا ذکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز