خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران در پاسخ به ایلنا؛

شهر تهران ظرفیتی برای مولدسازی دارایی‌های دولت ندارد/

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۹۷۹

استاندار تهران تاکید کرد: شهر تهران ظرفیت قابل توجهی برای مولدسازی دارایی‌های دولت وجود ندارد. البته از آنجایی که ارزش زمین بالا است، می‌تواند در مولدسازی تولید ثروت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا فخاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا درباره ظرفیت‌های دستگاه‌ها و اموال دولتی برای مولدسازی گفت: شهر تهران ظرفیت قابل توجهی برای مولدسازی دارایی‌های دولت وجود ندارد. البته از آنجایی که ارزش زمین بالا است، می‌تواند در مولدسازی تولید ثروت داشته باشد. 

وی ادامه داد: موضوع این است که دارایی و ساختمان دستگاه‌ها در شهر تهران کم است و خودشان با کمبود ساختمان مواجه هستند و تامین نیاز آنها اولویت دارد. 

استاندار تهران با اشاره به اجرای نهضت ملی مسکن در استان تهران اظهار داشت: استان تهران به واسطه وسعت محدود و جمعیت فشرده، شرایط خاصی دارد و برای جبران آن باید از محدوده مرکز شهر فاصله بگیریم و با بارگذاری شهرک‌های اقماری نیازمندی نهضت ملی مسکن را جبران کنیم و همچنین به بافت فرسوده توجه داشته باشیم. 

فخاری با بیان اینکه می‌توان با ساخت ۵٠٠ الی ۶٠٠ هزار واحد نهضت ملی مسکن بخشی از نیاز به مسکن در استان تهران را پوشش دهیم، تصریح کرد: باید بحث حرکت جمعیت به استان تهران تعریف مجدد داشته باشیم و این موضوع ساماندهی شود. با توجه به جمعیت موضوعات تامین آب، برق، حمل و نقل و سایر مولفه‌ها را برای این جمعیت فراهم کنیم و برنامه دقیقی برای این ضوابط به اجرا برسد. 

وی افزود: با ساخت مسکن در جنوب شرق و غرب تهران ظرفیت‌سازی می‌کنیم و تلاش بر این است که در شهرهای جدید مجاور پایتخت مانند پرند و پردیس و سایر مناطقی که زمین آنها آماده است، نیاز به مسکن را پوشش دهیم. 

استاندار تهران در پاسخ به سوال ایلنا درباره آخرین وضعیت ساخت ١٠ هزار واحد مسکونی توسط شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران برای تامین نیاز شهروندان به مسکن ساخت ١٠ هزار مسکن را متعهد شده که البته میزان ساخت بالاتر از این عدد است. ساخت آن آغاز شده که تمرکز اجرای این پروژه روی بافت فرسوده است. 

فخاری در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره جمعیت حاشیه‌نشین شهر تهران ابراز داشت: حاشیه‌نشین در شهر تهران زیاد است و این میزان حاشیه‌نشینی و پس‌خوردگی به دلیل عقب‌ماندگی ساخت و تامین مسکن در طول سال‌های گذشته ایجاد شده و با مشکلاتی در بحث ایمنی در این بافت‌ها مواجه هستیم که به دنبال جبران هستیم. باید در بافت‌ها برای استقرار قطعی این جمعیت تصمیم گرفته شود. 

وی درباره سرعت پایین نوسازی بافت فرسوده در تهران بیان کرد: باید پیوستگی ساختاری و سازمانی بین دو دستگاه بازآفرینی شهری و نوسازی شهری ایجاد شود و با همکاری این دو نهاد امکان نوسازی ٢٠٠ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تهران وجود دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز