خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن حمل و نقل ریلی در پاسخ به ایلنا:

قیمت لوکوموتیو تولید داخل ۲۵ درصد ارزان‌تر نمونه خارجی است/ وجود ۱۵۰ لوکوموتیو دولتی زمین‌گیر

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۱۸۰

عضو انجمن حمل و نقل ریلی تاکید کرد: تنها با سفارش ۱۵۰ دستگاه لوکوموتیو خارجی می‌توان دانش فنی این بخش از صنعت ریلی را وارد کشور کرد و تولیدات داخلی داحل ۲۵ درصد کمتر از قیمت موارد مشابه خارجی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم عبدالهی در حاشیه نهمین نمایشگاه حمل ونقل ریلی با بیان اینکه در کشورمان دو مجموعه مپنا و البرز نیرو توان تولید لوکوموتیو دارد، گفت: در حال حاضر ساخت لوکوموتیوهای پارس ۳۳ با میانگین ضریب بهره‌برداری و آماده به کار این لوکوموتیوها ۸۸ درصدی در حال تولید است و توان ساخت ماهانه یک دستگاه از این نوع لوکوموتیو در البرزنیرو وجود دارد.  

وی با بیان اینکه شرکت‌های خصوصی توانستند به سهم قابل توجهی از حمل بار در شبکه ریلی کشور برسند، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ درصد حمل بار که به بیش از ۱۰۰ میلیون تن بار می‌رسد با درآمدزایی بیش از سه میلیارد دلار را انجام می‌دهیم و توان تعمیرات لوکوموتیوها را داریم.

عضو انجمن حمل و نقل ریلی با بیان اینکه چیزی حدود ۱۵۰ دستگاه لوکوموتیو متعلق به دولت زمین‌گیر است، تصریح کرد: شرکت‌های داخلی توان تعمیرات لوکوموتیوها را دارند و از این‌رو، مرکز تعمیر و نگهداری لوکوموتیو در کشور را راه‌اندازی کردیم و توانسته‌ایم و ۲۸ دستگاه لوکوموتیو را بازسازی کنیم.

عبدالهی در پاسخ به سوال ایلنا درباره سیاست وزارت راه و شهرسازی مبنی بر واردات ۱۰۰۰ دستگاه لوکوموتیو خاطرنشان کرد: اساسا نیاز کشورمان به لوکوموتیو کمتر از ۲۰۰ دستگاه است و بیش از آن مازاد خواهد بود و شبکه ریلی اشباع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه واردات قابل توجهی از لوکوموتیو خارجی تبعات منفی برای شرکت‌های تولید داخل خواهد داشت، ابراز داشت: از سوی دیگر تولیدات داخلی داحل ۲۵ درصد کمتر از قیمت موارد مشابه خارجی است.

به گفته عضو انجمن حمل و نقل ریلی، تنها با سفارش ۱۵۰ دستگاه لوکوموتیو خارجی می‌توان دانش فنی این بخش از صنعت ریلی را وارد کشور کرد و بومی‌سازی شکل بگیرد. از این‌رو، ورود ۱۰۰۰ دستگاه لوکوموتیو عدد بسیار سنگینی است. 

عبدالهی ادامه داد: اگر این امکان وجود داشته باشد که سالانه ۵۰ الی ۶۰ دستکاه لوکوموتیو وارد شود، نیاز کشورمان به لوکوموتیو برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز