خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره اتاق اصناف تهران:

اراده‌ای به دنبال حذف اتحادیه‌های صنفی است/ تنش‌های هزینه‌زا را کنار بگذاریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۸۲۹

عضو هیات مدیره اتاق اصناف تهران خاطر نشان کرد: اراده‌ای ایجاد شده است که می‌خواهد اتحادیه‌های صنفی را حذف و از بین ببرد.

حمیدرضا رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه هیچ رئیس اتحادیه‌ای امضای طلایی ندارد، گفت: اصناف به تکالیف خود را بر اساس قانون تا آنجا که امکان دارد مقید و برای ضابطه‌مند شدن موضوعات قانونی پیش‌قدم هستند اما آنجاکه بحث حق مطرح است به ما بی‌توجهی می‌شود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد کارگروه مشترک اتاق اصناف در وزارت کشور، افزود: اصناف در حوزه مالیات و نحوه اعطای مجوزهای کسب‌وکار مشکل دارند؛ اصناف منتقد عملکرد دولت در برون‌سپاری کار مردم به مردم هستند، ما در این حوزه در حد شعار عمل کردیم. اتحادیه‌ها و بازاریان کشور  در مواقع حساس به مردم و کشور کمک می‌کنند و صدور مجوز کسب‌وکار جزو وظایف قانونی اتاق اصناف و اتحادیه‌ها است و اگر شخصی اشکالی بر این روند دارد سعی در برطرف کردن آنها کند نه اینکه بخواهند از اساس این حق را از اصناف و اتحادیه‌ها سلب کنند.

عضو هیات مدیره اتاق اصناف تهران تاکید کرد: دولت به بهانه ایجاد دولت الکترونیک می‌خواهد بخش خصوصی را به حاشیه ببرد. نمی‌توان منکر نقش نظارتی و بازرسی اتحادیه‌ها در رسیدگی به تخلف‌های واحدهای متخلف شد و اتحادیه‌ها اختلافات بین فروشندگان و خریداران را در هیات حل اختلافات حل می‌کنند متعجب هستیم که چرا برای اجرای چنین قانونی از اصناف دعوت نکردند و از ما به عنوان مطلع چیزی نپرسیدند. به نظر می‌رسد که اراده‌ای ایجاد شده است که می‌خواهد اتحادیه‌های صنفی را حذف و از بین ببرد.

رستگار ادامه داد: اگر بنا باشد که جواز کسب از سوی سامانه‌ها الکترونیکی صادر شود چه کسی می‌خواهد تضمین بدهد که این فرد صنفی مطابق با قانون رفتار خواهد کرد و چه نهادی  بر عملکرد آن نظارت می‌کند ما بر این موضوع بحث داریم. مطابق با قانون اختیاراتی به اصناف محول شده  که نمی‌خواهیم از آنها تخطی کنیم. کسانی‌که می‌خواهند به اصناف آسیب وارد کنند در واقع اقتصاد را نشانه رفته‌اند.

وی خواسته اصلی اصناف را ثابت نگه‌داشتن نرخ ارز، عنوان کرد و افزود: اگر دولت بازار آرام می‌خواهد که مشکلات اقتصادی و شکایات آن کم باشد پس نرخ ارز را ثابت نگه دارد و نرخ ارز را از موضوعات ریالی جدا کند. چرا باید کالایی که در داخل و با پول ملی تولید می‌شود با نرخ دلار چسبندگی داشته باشد؟

عضو هیات مدیره اتاق اصناف تهران با اشاره به ایجاد امنیت اقتصادی، تصریح کرد: تعاملات اقتصادی باید در جو آرام انجام شود یکی از موضوعات این است که بسیاری از کشورهای دنیا از شرایط تحریم‌های ما سو استفاده می‌کنند و وزارت خارجه ایران و بنگاه‌های اقتصادی برنامه‌های کشوری که در حال جنگ است را تدبیر کنند. کشور ما قدرت بالقوه دارد که بر مشکلات فائق آید امکانات نیروی انسانی، موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی ما بی‌نظیر و همه چیز  برای ما فراهم است و باید تنش‌هایی که برای ما هزینه دارد را کنار بگذاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز