خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد؛

برای شرکت‌های بدحساب اظهارنامه مالیاتی برآوردی تولید می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۹۴۸

معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: امسال تلاش کردیم اظهارنامه‌های برآوردی‌ها را تولید کنیم و شرکت‌هایی که اظهارنامه تحویل ندهند برای آنها اظهارنامه تولید می‌کنیم و برای ٣۵٠ شرکت امسال براساس داده‌های اقتصادی آن شرکت خودمان اظهارنامه تولید کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، داوود منظور در مراسم آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران با بیان اینکه مودیان پرداخت مالیات را وظیفه شرعی و قانونی خود می‌دانند و همین موضوع وصول مالیات را تسهیل می‌کند، اظهار داشت: دولت نیاز به تامین مالی پایدار دارد و مالیات می‌تواند این نقش را به خوبی ایفا کند و در سال‌های گذشته گام‌های خوبی در این مسیر برداشتیم . 

وی ادامه داد: رویکرد ما در تحول مالیاتی تعامل حداکثری جامعه با کودیان است و نظام مالیاتی به گونه‌ای شریک فعالیت‌های فعالان اقتصادی بوده؛ شریک ٢۵ درصدی در سال گذشته و شریک ١٨ درصدی در سال آینده. 

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه معتقد به موﯨدی محوری و موﯨدی مداری هستیم افزود: به دنبال خدمات الکترونیک هستیم و در این راستا هفته گذشته سکوی نرم افزاری «مالیات من» را راه‌اندازی کردیم که از آن طریق همه امکان دریافت خدمات از راه دور هستند و می‌توانند اقدامات را از این نرم‌افزار انجام دهند. 

منظور با اشاره به اعتماد به خوداظهاری‌های مالیاتی و انجام این اظهارنامه‌ها بدون رسیدگی اظهارداشت: از طریق اعتماد به خوداظهاری‌ها میزان درآمدی و وصولی‌ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد و از این رو تمرکز بر روی مودیان پرریسک است. در سال جاری اظهار  ١۴٠٠ اظهارنامه بدون رسیدگی را قطعی کردیم و پذیرفتیم و به دنبال این هستیم که تنها ۵ تا ١٠ درصد اظهارنامه‌ها را رسیدگی کنیم. 

معاون وزیر اقتصاد از تهیه اظهارنامه‌های تولیدی خبر داد و گفت: امسال تلاش کردیم اظهارنامه‌های برآوردی‌ها را تولید کنیم و شرکت‌هایی که اظهارنامه تحویل ندهند برای آنها اظهارنامه تولید می‌کنیم و برای ٣۵٠ شرکت امسال براساس داده‌های اقتصادی آن شرکت خودمان اظهارنامه تولید کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز