خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

افزایش ۲۰ درصدی مصرف بنزین/ بیشتر استان‌ها فاقد بنزین سوپر هستند/ تعطیلات نوروز مشکل سوخت داریم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۶۵۵

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران با بیان اینکه متوسط مصرف در دی ماه به 105 میلیون لیتر رسید، گفت: کسی چنین مصرفی را پیش‌بینی نمی‌کرد، به طوری که نسبت به ماه‌های گذشته حدود 7 درصد افزایش و نسبت به زمان مشابه سال قبل حدود 20 درصد متوسط افزایش یافت.

همایون صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت اخیر توزیع بنزین در کشور باتوجه به افزایش مصرفی که در پی افت فشار گاز رخ داد، اظهار داشت: باتوجه به اینکه در تامین گاز به مشکل برخوردیم و با افت گاز مواجه شدیم، برای جلوگیری از قطع گاز خانگی مجبور شدند در برخی استان‌ها واحدهای سی‌ان‌جی را تعطیل کنند و هر جایی لازم بود گاز قطع شد. به همین نسبت هم با افزایش مصرف بنزین مواجه شدیم، افزایش مصرف به گونه‌ای بود که در یک روز از دی ماه به 118 میلیون لیتر هم رسید در حالی که در هیچ زمستانی این اتفاق نیفتاده بود.

وی خاطرنشان کرد: در فصل زمستان سال‌های گذشته ما همیشه کاهش مصرف داشتیم، اما امسال به دلایل مختلف از جمله اینکه افت گاز شدیدتر از سال‌های گذشته بود مصرف بنزین بالا رفت و ناترازی بیشتر خود را نشان داد. 

وی با بیان اینکه متوسط مصرف در دی ماه به 105 میلیون لیتر رسید، گفت: کسی چنین مصرفی را پیش‌بینی نمی‌کرد، به طوری که نسبت به ماه‌های گذشته حدود 7 درصد افزایش و نسبت به زمان مشابه سال قبل حدود 20 درصد متوسط افزایش یافت.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران با پیش‌بینی اینکه در نوروز امسال با مشکل تامین بنزین مواجه می‌شویم، تصریح کرد: هنوز نمی‌دانیم به واردادت منجر می‌شود و یا اینکه باید تولید بیشتر بنزین داشته باشیم اما آنچه واضح است اینکه همه ارکان باور پیدا کردند که باید ظرفیت‌ها را بالاببرند. طبق اخبار واصله از پالایشگاه اصفهان؛ به شدت تلاش می‌شود که بتوانند افزایش تولید داشته باشند، البته برنامه درازمدت و  میان‌مدت تا سال 1405 هم در نظر گرفته‌اند، اما واقعیت اینکه اینها علاج درد نیست.

وی بیان داشت: طی چند سال گذشته همه شرایط بحرانی را به شکل مسکن موقتی طی کردیم، ما هر سال این مشکل را داشتیم مثلا امسال گفته شد که پیش‌بینی لازم برای تامین گاز زمستانی صورت گرفته است اما این اتفاق نیفتاد، حتی پیش‌بینی می‌شد که اروپا به زحمت بیفتد ولی در کشور ما این اتفاق افتاد. بنابراین برای نوروز باید از هم اکنون تدابیر اندیشیده شود تا به لحاظ تامین سوخت دچار چالش نشویم.

صالحی درباره تامین بنزین سوپر در کشور خاطرنشان کرد: چند سال است که برای تامین بنزین سوپر مشکل داریم و اکنون در این فصل چهارم سال این مشکل حادتر شده است به طوری که توزیع آن خیلی کم شده و بیشتر استان‌ها فاقد این بنزین هستند. 

وی تاکید کرد: وضعیت بنزین سوپر در کشور اصلا خوب نیست، اکنون باید حداقل در روز 5 میلیون لیتر عرضه داشته باشیم اما این میزان موجودی و توزیع نداریم.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران در ادامه درباره وضعیت عرضه سی‌ان‌جی در کشور نیز گفت: ما اکنون باید حدود 24 میلیون متر مکعب در روز در 2500 مجاری عرضه سی‌ان‌جی توزیع کنیم در حالی که در برخی استان‌ها ظرفیت جایگاه‌های عرضه کمتر از 60 درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز