خبرگزاری کار ایران

مصرف بنزین ۷ میلیون لیتر افزایش یافت/ تحویل سوخت مایع به نیروگاهها ۱۰ درصد بیشتر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۹۵۷

مدیر عامل شرکت پخش فراورده های نفتی گفت: مصرف بنزین ۷ میلیون لیتر افزایش بافت، اما با این وجود به میزان کافی در انبارها ذخیره سازی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی اکبر نژادعلی در جلسه ستاد مرکزی مدیریت بحران سوخت با بیان اینکه امسال به لحاظ تامین انرژی شرایط سختی را در کشور داشتیم، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود در کشور پیش بینی می شد که به لحاظ تامین سوخت به چالش بربخوربم بنابراین از ابتدای فروردین امسال جلسات متعددی برگزار کردیم و بر اساس آن تصمیماتی اتخاذ و مصوبات ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع بیشتری به نیروگاهها تحویل دادیم، گفت: باتوجه به شرایط زمستانی سوخت و به جهت تامین انرژی پایدار مصرف سوخت مایع ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر نسبت به پارسال افزایش یافت.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: امسال ۱۴.۵ میلیارد لیتر به نیروگاهها تحویل داده شد و ۱۴ میلیارد لیتر نیز مصرف شد بعبارت دیگر ۱۰ درصد افزایش تحویل سوخت به نیروگاهها داشتیم.

وی گفت: باتوجه به افزایش ۲۰ درصدی سوخت مایع در نیروگاهها و همچنین برودت منفی ۲۸ درجه در برخی نقاط کشور بیم آن بود که مصرف گاز مایع افزایش یابد و در نقاط انتهایی به مشکل بربخوربم و امکان تامین سوخت پایدار را نداشته باشیم، اما باتوجه به پیش بینی ها به تمام فروشندگیها عرضه نفت سفید صورت گرفت و میزان مناسبی نفت سفید در کلیه نقاط کشور ذخیره شد، گاز مایع و کپسول به کلیه نقاط کشور بخصوص شمال ارسال شد، برای سوخت جایگزین اصناف، مرغداریها و نانواییها سوخت جایگزین در نظر گرفته شد و به این ترتیب تاکنون هیچ گزارشی مینی بر تعطیلی مراکز یاد شده ارائه نشده است. 

نژادعلی گفت: ما ۲۳.۵ میلیون متر مکعب مصرف سی ان جی داریم که به مصرف بنزین کمک می کند در چند روز اخیر برای اینکه کاهش فشار گاز نداشته باشیم برای جایگاههای سی ان جی در برخی نقاط کشور محدودیت قائل شدیم و از مدار خارج کردیم که باعث شد مصرف بنزین ۷ میلیون لیتر افزایش باید اما با این وجود به میزان کافی در انبارها ذخیره سازی صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان داشت: همه ساله در ماههای سرد مصرف بنزین کم می سد اما امسال در دی ماه مصرف ۱۱۸ میلیون لیتر را هم تجربه کردیم و این در حالی است که میانگین مصرف ۱۰۳ میلیون لیتر بوده است.

مدیر عامل شرکت پخش فراورده های نفتی با بیان‌اینکه ما در سال ۹۷ در حوزه بنزین به خودکفایی رسیدیم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سال ۸۵، ۲۹ میلیون لیتر واردات داشتیم اما تا به امروز وارداتی صورت نگرفته است، اکنون نیز با مدیریت مصرف باید تلاش کنیم تراز تولید و مصرف پایدار و ذخیره سازی مناسب داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز