خبرگزاری کار ایران

انقلاب بهره‌وری در بخش کشاورزی مهمترین مولفه الگوی کشت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۲۴۰

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: انقلاب بهره‌وری در بخش کشاورزی مهمترین مولفه الگوی کشت است.

به گزارش ایلنا از وزارت جهادکشاورزی، سیدمجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران اظهار داشت: مازندران یکی از استان‌هایی است که در بخش کشاورزی جایگاه ویژه‌ای دارد و این ظرفیت، ظرفیتی است که انتظار ما بیشتر از آن است.

وی افزود: در تدوین الگوی کشت که برای تمام کشور طراحی شده است ظرفیت‌های بسیار زیادتری از ظرفیت حاضر و نقش مازندران در امنیت غذایی لحاظ شده است.

خیام‌نکویی با بیان این که امنیت غذایی مساله درجه یک کشور است و الگوی کشت و بهره‌وری در مصرف آب از شاخصه‌های امنیت غذایی است، ادامه داد: مازندران استان ۱۴ کشور در رونمایی الگوی کشت است تا متناسب با نیازهای کشور بتواند الگوی کشت را با محوریت استاندار و مشارکت سایر مسوولان استانی به ویژه بخش کشاورزی عملیاتی کند.

معاون وزیر گفت: به دنبال این هستیم از ظرفیت روحانیون هم برای تبیین الگوی کشت استفاده کنیم چراکه اجرای الگوی کشت برعهده کشاورزان است تا به سمت استفاده از محصولات کم آب‌بر بروند و بهره‌وری را در کشاورزی افزایش دهیم.

وی افزود: انتظار داریم در پایان دولت سیزدهم فاز اول الگوی کشت را در استان اجرایی کنیم که مهمترین دستاورد آن در کنار تحقق امنیت غذایی، افزایش درآمد کشاورزان است و به دنبال ارزان‌سازی تولید هستیم.

خیام‌نکویی اظهار کرد: انقلاب بهره‌وری در بخش کشاورزی مهمترین مولفه الگوی کشت است که امیدواریم بتوانیم به خوبی به این مولفه دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز