خبرگزاری کار ایران

معاون قرارگاه خاتم الانبیا در گفت‌وگو با ایلنا:

قرارگاه خاتم‌الانبیا سهم ۱۰ درصدی در پروژه‌های عمرانی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۷۰۵

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا درباره سهم قرارگاه خاتم‌الانبیا در ساخت و اجرای پروژ‌ه‌های عمرانی گفت: سهم قرارگاه در پروژه‌های عمرانی کشور نزدیک به 10 درصد است.

سردار اسدالله حاجی‌زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره سهم قرارگاه در حضور در پروژه‌های عمرانی و انتقادات مطرح شده مبنی بر حضور گسترده قرارگاه در پروژه‌ها اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا عمدتا در پروژه‌هایی حضور دارد که برای بخش خصوصی جذاب نیست یا اینکه توان حضور در آن پروژه را ندارد و در حقیقت با حضور در این پروژه‌ها برای پیمانکار بخش خصوصی چتر حمایتی ایجاد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه قرارگاه با شرکت‌ در مناقصه‌ها به دنبال این است که قیمت‌های مناسب شوند و چتر حمایتی برای پیمانکاران ایجاد کند، ادامه داد: 5 هزار بخش پیمانکار بخش خصوصی با قرارگاه خاتم ‌الانبیا مشغول به کار هستند و همچنین 150 هزار نفر نیروی  بخش خصوصی به صورت غیر مستقیم با قرارگاه در ساخت پروژ‌ه‌های عمرانی حضور دارند.   

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تاکید کرد: در اجرای پروژه‌های عمرانی سعی کردیم از حداکثر توان بخش خصوصی استفاده کنیم و برای پیمانکاران چتر حمایتی باشیم و در تمام پروژه‌ها برای استفاده از توان بخش خصوصی از آنها در قالب مناقصه یا ترک تشریفات برای همکاری دعوت می‌کنیم و اینگونه نیست تمام بخش‌های یک پروژه به تنهایی توسط قرارگاه به اجرا برسد.  

سردار حاجی‌زمانی گفت: البته باید توجه داشت که بخش خصوصی از برخی از پروژه‌ها استقبال نمی‌کنند. برای مثال ورود به پروژه راه آهن زاهدان - چابهار برای بخش خصوصی جذاب نیست و برای اجرای این پروژه‌ها دولت از قرارگاه درخواست می‌کند که کار را بر عهده بگیرد و از آنجایی که تقاضایی وجود ندارد، قرارگاه به این پروژه با ترک تشریفات ورود می‌کند.

وی ادامه داد: با تمام این موضوعات سهم قرارگاه در پروژه‌های عمرانی نزدیک به 10 درصد است.  

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا درباره بدهی قرارگاه به پیمانکاران بخش خصوصی اظهار داشت: تمام تلاش قرارگاه بر این است که حتی اگر در پروژه‌ای مطالباتی دارد که وصول نشده و آن پروژه با محدودیت منابع مواجه‌ است، از منابع خود به آن پروژه تزریق کند تا مشکل محدودیت منابع برای پیمانکار بخش خصوصی مشکلی ایجاد نکند و اما با توجه به وضعیت موجود پیمانکاران در بخش‌هایی از قرارگاه مطالباتی دارند.     

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز