خبرگزاری کار ایران

از سوی بلومبرگ؛

ثروت خاندان حاکم در امارات اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۳۲۷

ثروت خاندان حاکم در امارات 300 میلیارد دلار برآورد شده است که توسط شیخ طحون بن زاید، برادر رئیس جمهور و مشاور امنیت ملی این کشور اداره می‌شود.

به گزارش ایلنا از بلومبرگ، ثروت خاندان حاکم در امارات 300 میلیارد دلار برآورد شده است که توسط شیخ طحون بن زاید، برادر رئیس جمهور و مشاور امنیت ملی این کشور اداره می‌شود.

این خبرگزاری اعلام کرد که این رقم را از تجزیه و تحلیل اموال متعلق به خانواده حاکم و بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ؛ شامل ارسال پرونده‌های مرتب، سوابق املاک و اعلام سهام شرکت‌ها به دست آورده است. .

این گزارش می‌افزاید: روند تعیین ثروت خاندان‌های حاکم در امارات با توجه به فقدان خطوط مشخص بین مالکیت خانواده و آنچه متعلق به دولت بوده، همچنان دشوار است. در مورد خانواده آل نهیان که از نیم قرن پیش بر امارات حکومت می‌کنند، برخی از این صندوق‌ها خصوصی هستند، در حالی که سایر سرمایه‌ها با بودجه دولت همپوشانی داشتند.

 در میان وجوه متعلق به خاندان حاکم در امارات، یک شرکت سرمایه‌گذاری در پنج سال گذشته 28000 درصد ارزش خود را افزایش داده است.

دارایی های آل نهیان همچنین شامل باشگاه بریتانیایی منچستر سیتی و تعدادی کاخ از جمله "Chateau de Bellon" در شمال پاریس و بیشتر میدان معتبر برکلی در لندن است.

بر اساس گزارش USAID، با رشد ثروت آل نهیان، نفوذ آنها در منطقه و در سطح جهانی افزایش یافت. شیخ طحنون با سرمایه‌گذاری در کشورهایی مانند ترکیه و مصر و حمایت از تلاش‌های برادرش، رئیس‌جمهور شیخ محمد بن زاید، در ایجاد نفوذ ملی، محور رشد ثروت و به عنوان یک فرستاده سیاسی بحضور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز