خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور اوکراین:

محدود کردن قیمت نفت روسیه تصمیم جدی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۲۰۱

رئیس جمهور اوکراین از تعیین سقف قیمت هر بشکه نفت روسیه در شصت دلار پس از توافق اتحادیه اروپا، گروه هفت و استرالیا انتقاد کرد و گفت که این یک "تصمیم جدی" نیست.

به گزارش ایلنا از سی‌ان‌بی‌سی عربی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از تعیین سقف قیمت هر بشکه نفت روسیه در شصت دلار پس از توافق اتحادیه اروپا، گروه هفت و استرالیا انتقاد کرد و گفت که این یک "تصمیم جدی" نیست.

بر اساس گزارش دفتر ریاست جمهوری، زلنسکی گفت: «تعیین این سقف برای قیمت های روسیه تصمیم جدی نیست، زیرا این موضوع برای بودجه دولت روسیه کاملاً مناسب است». قیمت هر بشکه نفت خام روسیه در حال حاضر حدود 65 دلار است که کمی بالاتر از سقف اروپاست که به معنای تاثیر محدود در کوتاه مدت است.

زلنسکی در سخنرانی شبانه خود افزود: «روسیه با بی‌ثبات کردن عمدی بازار انرژی، زیان‌های زیادی را به همه کشورهای جهان وارد کرده است» و تصمیم صادر شده برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه را «ضعیف» دانست.

زلنسکی گفت: «منطق روشن است: اگر قیمت نفت روسیه به جای مثلاً 30 دلار، که قیمت پیشنهادی لهستان و کشورهای بالتیک است، به 60 دلار محدود شود، بودجه روسیه حدود 100 میلیارد دلار در سال افزایش خواهد کرد.»

در مذاکراتی که برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه انجام شد، لهستان به دنبال رعایت سقف 30 دلاری قیمت نفت روسیه بود، اما بازگشت و روز جمعه با سقف مصوب موافقت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز