خبرگزاری کار ایران

همزمان با اعمال سقف قیمت روی داد؛

افزایش خرید نفت ارزان روسیه از سوی چینی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۷۴۴

پالایشگاه‌های چین در بحبوحه کاهش شدید قیمت‌ نفت و افزایش سقف قیمتی اتحادیه اروپا شروع به افزایش خرید محموله‌های نفت خام روسیه کرده‌اند.

 

به گزارش ایلنا از بلومبرگ، پالایشگاه‌های چین در بحبوحه کاهش شدید قیمت‌ نفت و افزایش سقف قیمتی اتحادیه اروپا شروع به افزایش خرید محموله‌های نفت خام روسیه کرده‌اند.

بر اساس این گزارش و به نقل از منابع آگاه، پردازنده‌های خصوصی چینی، چندین محموله از نفت خام روسیه ESPO را برای ورود دسامبر تا ژانویه خریداری کرده‌اند. معامله‌گران توضیح می‌دهند که محموله‌ها با تخفیف‌های گسترده‌تری نسبت به نفت خام برنت جهانی نسبت به معاملات هفته‌های گذشته معامله می‌شوند.

بلومبرگ نوشت: «همچنین اعتقاد بر این است که محموله‌ها به جای دلار آمریکا با یوان چین خریداری شده و از طریق بانک‌ها و مؤسسات محلی تأمین مالی شده است.

گزارش‌ها مبنی بر افزایش خرید نفت چین از مسکو در آستانه 5 دسامبر است، زمانی که اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را وضع می‌کند و بخش نفت این اتحادیه را از گسترش خدمات کشتیرانی، بیمه و بانکی به تجارت نفت روسیه منع می‌کند، مگر اینکه با سقف قیمت مطابقت کند.

این گزارش حاکی از آن است که معامله‌گران علاقه دارند که بدانند؛ آیا چین و هند می‌توانند به خرید نفت خام روسیه ادامه دهند و آیا این کشورها از سقف قیمت پیشنهادی استفاده خواهند کرد یا به عرضه کنندگان دیگر روی خواهند آورد.

بنا بر گزارش‌ها، روز جمعه، اتحادیه اروپا به طور آزمایشی با سقف قیمتی 60 دلاری نفت دریای روسیه موافقت کرد چون هدف آن محدود کردن درآمد کرملین از صادرات انرژی است. مسکو پیشتر تهدید کرده بود که ارسال نفت به کشورهایی که از محدودیت قیمت حمایت می‌کنند را متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز